actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th October 2011, 11:37
Jolien.Cop Jolien.Cop is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Beerse
Posts: 107
Le Pen: "Sarkozy had dochter beter Franse naam gegeven"

Le Pen: "Sarkozy had dochter beter Franse naam gegeven"

Marine Le Pen laat weer van zich spreken. De populaire frontvrouw van het Front National heeft kritiek op de naamskeuze van de president. Le Pen vindt het niet kunnen dat Sarkozy zijn dochter geen Franse naam gaf. Geïnspireerd door de afkomst van Carla Bruni koos het stel voor de Italiaanse naam Giulia.

De president kreeg al de volle laag omdat hij zijn vrouw aan haar lot overliet in de bevallingskamer en nu er eindelijk duidelijkheid is over de naamskeuze krijgt hij opnieuw tegenwind. Van Marine Le Pen deze keer. De rechtse politica vindt het niet kunnen dat de president van Frankrijk de voorkeur gaf aan een Italiaanse naam. "Ik ben blij voor het stel maar ik had toch liever een Franse en geen Italiaanse naam gehoord voor het meisje", liet Le Pen zich ontvallen. "De president van Frankrijk moet een sterk signaal geven en dat doet hij door zijn kind een Franse naam te geven. Ik laat mijn patriottisme spreken en ik weet zeker dat heel wat Fransen er net zo over denken."

Carla Bruni verliet gisteren het ziekenhuis in Parijs met haar wolkje op de arm. De vader nam even de tijd om zijn dochter te bezoeken. Sarkozy zat het ganse weekend in Brussel waar de Europese top plaats vond over de aanpak van de financiële crisis in de eurozone. Sarkozy kwam tijdens de bijeenkomst in aanvaring met de Britse premier Cameron die hij te veel bemoeienis verweet. Toch kreeg hij van Cameron een cadeau voor zijn oogappel. Merkel van haar kant stuurde de president met een beer onder de arm naar het ziekenhuis in de Franse hoofdstad. (vsv)

Bron: HLN

Mijn mening: Persoonlijk vind ik de mening van Marine Le Pen overdreven. Het kind is nog maar pas geboren of er komt al langs alle kanten kritiek. Ergens kan ik haar wel begrijpen, Sarkozy is een voorbeeldfunctie voor Frankrijk en moet zich volgens de bevolking als een rasechte fransman gedrachen. Toch vind ik nog altijd dat een koppel zelf mag kiezen hoe zij hun kind gaan noemen. Bovendien is het ook niet zo dat er geen betekenis achter de naam Giulia zit, Carla Bruni is van Italiaanse afkomst. Dat Sarkozy de president van Frankrijk is, mag misschien een reden zijn om voor een Franse naam te kiezen, maar dit is geen verplichting. Over een aantal jaar is hij waarschijnlijk geen president meer. Het kind houdt wel heel haar leven de naam.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.