actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th October 2011, 00:35
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Exclamation Slovakije stemt tegen uitbreiding Europees noodfonds

Slovakije stemt tegen uitbreiding Europees noodfonds


Het Slovaakse parlement heeft dinsdagavond tegen de uitbreiding van het Europese noodfonds gestemd. Na een tien uur durend debat in het parlement bleken er voor instemming 21 stemmen te weinig te zijn. De Slovaakse regering viel kort daarna.



De zeventien lidstaten van de Eurozone moeten allemaal instemmen met de uitbreiding van de bevoegdheden van het Europese noodfonds.

Slovakije is het enige land in de zeventien leden tellende eurozone dat heeft tegengestemd.

Het veto doet de regering vallen, maar een drama voor Europa hoeft het niet te zijn nu een nieuwe stemming al lonkt. De grote linkse en pro-Europese Smer-partij, die vorig jaar tijdens de verkiezingen naar de oppositiebanken verwezen werd, is altijd vóór het noodfonds geweest. Maar de partij wilde pas meestemmen op voorwaarde dat de regering viel.

Het is nu wachten op zo'n nieuwe stemming.


Blog DS, 11-10-2011
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th October 2011, 19:11
Willem.Van.den.Broeck Willem.Van.den.Broeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Geel
Posts: 24
Persoonlijk volg ik de Europese politiek niet echt, maar ik heb wel een recente, nederlandse documentaire gezien in verband met de Europese politiek en crisis.
Over één ding ben ik het zeker eens; het maakt niet uit wat de politiek gaat beslissen, we moeten er samen staan. Europa voelt zowiezo al verdeeld aan en als we het alleen nog maar erger maken en als we ons nog meer opsplitsen op verschillende gebieden dan zal het alleen maar erger worden.
Europa heeft al foute keuze's gemaakt in het verleden en als we nog meer verdeeld geraken dan ben ik bang dat het nog slechter zal gaan voor de Europese Unie.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.