actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd November 2011, 11:51
Evelien.Verlinden Evelien.Verlinden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Wiekevorst
Posts: 120
Thumbs down Griekse regering steunt referendum Papandreou

De Griekse premier George Papandreou krijgt steun van zijn ministers voor zijn plan om een referendum te houden over het reddingsplan van de Europese Unie. Dat meldden diverse Griekse bewindslieden dinsdagnacht. Enkele ministers uitten kritiek, maar stemden desondanks in met het voorstel van Papandreou.De Griekse regering hield dinsdag een zeven uur durende kabinetsvergadering. Dinsdagnacht besloten alle ministers achter premier Papandreou te gaan staan in zijn keuze om met een volksraadpleging de mening van de bevolking te vragen over verdere financiële steun vanuit de Europese Unie en een reddingspakket voor de euro.

Volgens een woordvoerder van de regering wordt het referendum zo snel mogelijk gehouden. Eerst moet nog wel duidelijk worden wat precies de voorwaarden zijn van het reddingsplan voor de euro en van het steunpakket aan Griekenland. Papandreou moet ook nog de steun krijgen van het Griekse parlement. Dat stemt vrijdag over het referendum.

Papandreou ontmoet woensdag in de marge van G20-top in Cannes andere Europese leiders.

(http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20111102_009)
woensdag 2 november

Ik vind het goed dat premier Papandreou eindelijk ook eens een beetje aan de mening van het volk denkt. Tenslotte zijn het de Grieken die voor alles moeten opdraaien. Maar tegelijkertijd vind ik dat hij het veel eerder had mogen vragen. Want Europa had nu net een mogelijke oplossing aangeboden, namelijk een deel van de schulden kwijt te schelden en nu wil hij ineens een referendum? Hij had dit misschien beter kunnen doen bij de besparingen die hij eerder heeft ingevoerd aangezien daarop toen veel protest is gekomen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 2nd November 2011, 12:03
jesper.nielsen jesper.nielsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Vlimmeren
Posts: 38
Ik denk dat de minister met zo'n handelingen enkel meer populariteit wil verwerven bij de Griekse bevolking. Want hoe hij het ook draait of keert, hij zal het plan van Europa ook moeten naleven. De Grieken zullen wederom niet blij zijn met deze besparingen en door dit referendum te houden, hoopt men volgens mij het volk wat in te tomen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 2nd November 2011, 13:16
Emily Warpy Emily Warpy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Heultje
Posts: 28
Ik vind het helemaal geen goed idee. George Papandreou had veel vroeger naar zijn volk moeten luisteren. Dit is geen nationale kwestie, maar een internationale. Als men de Euro wilt redden, moeten er heel wat inspanningen geleverd worden, vooral door de landen die deze crisis veroorzaakt hebben. Ik vind niet dat Griekenland nog veel kan eisen. Daarmee wil ik niet zeggen dat de burgers schuld trefffen. Ik denk dat George Papandreou dit vooral doet om zijn eigen vel te redden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.