actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th December 2015, 14:32
Ben.v*rlinden Ben.v*rlinden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Merksplas
Posts: 69
100.000 handtekeningen: weg naar Brits parlementair debat over Donald Trump ligt open

Het Britse parlement zal officieel moeten overwegen een debat te houden over de vraag of de Amerikaanse Republikeinse presidentskandidaat Donald Trump de toegang geweigerd moet worden tot het Verenigd Koninkrijk. Een officiële overheidspetitie in die zin haalde op een dag tijd meer de drempel van 100.000 handtekeningen.

Om 13 uur werd de kaap van 100.000 ondertekenaars gerond. ©rv
Gisterenavond werden na een paar uur al 10.000 handtekening verzameld, waardoor de Britse regering van David Cameron een officieel antwoord moest geven op het burgerverzoek.

Een online petitie die geregistreerd wordt bij het Britse parlement en 10.000 handtekeningen haalt, krijgt volgens de wet een officieel antwoord van de regering. Haalt de kwestie 100.000 handtekeningen, dan moet het parlement de kwestie op de agenda zetten en overwegen er een debat over te houden. Dat gebeurde bijvoorbeeld onlangs met de vraag om geen luchtaanvallen boven Syrië te houden.

Maar ook over Donald Trump loopt er dus een petitie. Om 11 uur vanmorgen tekenden al bijna 65.000 Britten het verzoek om Trump uit hun land te houden. Om 13 uur overschreed het aantal handtekenaars de 100.000.

De petitie werd vorige week gelanceerd door de Schotse Suzanne Kelly, maar de parlementaire diensten moesten ze eerst nog goedkeuren. Sinds gisterennamiddag kunnen er opnieuw handtekeningen toegevoegd worden, en vooral Schotten en Londenaars tekenen gretig. Trump ligt wereldwijd onder vuur door zijn uitspraken om tijdelijk geen moslims meer toe te laten in de VS.

Concreet vragen de ondertekenaars dat Donald Trump de toegang tot het Verenigd Koninkrijk ontzegd zou worden op basis van 'hate speech'. "Het Verenigd Koninkrijk heeft in het verleden al veel personen de toegang ontzegd wegens haatuitspraken. Dat principe zou voor iedereen moeten gelden die het land binnen wil komen. Als het Verenigd Koninkrijk het criterium 'onaanvaardbaar gedrag' wil blijven inroepen, moet het eerlijk toegepast worden, zowel voor de rijken als voor de armen, zowel voor de zwakken als voor de machtigen."

Eerder dit jaar mocht bijvoorbeeld al de rapper Tyler the Creator het Verenigd Koninkrijk niet in. In 2013 werd de anti-islamactiviste Pamela Galler de toegang ontzegd.

Bron: demorgen.be (09/12/15)

Eigen mening: Ik vind het zeker terecht dat Trump Groot Britannië niet binnen zou mogen. Zijn uitspraken zijn absurd en onredelijk volgens mij. Als hij wordt verkozen tot president in de VS dan denk ik dat er iets serieus mis is met de Amerikanen. Zijn laatste uitspraken over de Moslims die niet meer binnen mogen volgens hem gingen er volgens mij echt over. Hij zet haat groepen op zoals de neonazis die nog steeds bestaan. De ideeën die hij verspreid vormen discriminatie tegen buitenlanders en dit kan tot gewelddadige situaties volgen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th December 2015, 01:44
N*thalie.Vandepoel N*thalie.Vandepoel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Meerhout
Posts: 17
Ook ik ben van mening dat Donald Trump de gevolgen moet dragen van zijn onbeschofte en haatdragende uitspraken. Het Verenigd Koninkrijk heeft gelijk wanneer het zegt dat zowel armen als rijken, zwakken als machtigen, de gevolgen van onaanvaardbaar gedrag moeten dragen. Ik ben een enorme voorstander van het recht op vrije meningsuiting, maar wat Donald Trump doet gaat veel verder dan dat. Dit is een man met de meest ridicule ideeën, die vastbesloten is om de leider van een van de grootste naties ter wereld te worden. Mijn naam zou ook snel op die petitie staan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.