actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Overige 'milieubijdragen'
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th May 2013, 08:42
M*xime Laurent M*xime Laurent is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Itegem
Posts: 104
‘Windmolens zijn gevaarlijker dan kerncentrales’

‘Windmolens zijn gevaarlijker dan kerncentrales’
zondag 19 mei 2013, 03u00Auteur: Bart Moerman

‘Windmolens zijn gevaarlijker dan kerncentrales’, vindt topman Jan Bens van de nucleaire waakhond FANC. Zijn uitspraken zorgden voor een vloedgolf aan mopjes op de sociale media. ‘Heeft hij zélf een slag van de molen gekregen, misschien?’
Jan Bens is niet de minste: als topman van de nucleaire waakhond FANC heeft hij zopas beslist dat de kerncentrales van Doel 3 en Tihange 2 weer open mogen, omdat de scheurtjes erin geen gevaar opleveren.

In een kranteninterview verdedigt hij die beslissing, met de opmerking dat windmolens eigenlijk veel gevaarlijker zijn dan kerncentrales. Vooral dan in de haven van Antwerpen: ‘Als daar een wiekbreuk gebeurt, dan is dat als een guillotine. Als die ergens door een chloorleiding gaat, dan is dat een probleem van een grotere orde dan wat er in de kerncentrale van Doel kan gebeuren’, zegt hij in De Morgen. ‘Windmolens zijn gevaarlijker dan kerncentrales.’

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...130519_00588188

Commentaar: Ik denk dat meneer Bens zijn uitspraak niet echt relevant is. De centrales in Doel en Tihange werden gesloten met reden. Men kan niet langer ontkennen dat kerncentrales 100% veilig zijn (denk maar aan Tsjernobyl en Japan waar deze voor nucleaire rampen zorgden). Ik vind dat deze kerncentrales moeten gesloten worden, als ze onveilig worden verklaard en 'versleten'. Wel rijst dan de vraag naar: "waar moeten we onze energie dan vandaan halen?" Wel die vraag is zeker terecht. Er moet volgens mij wel een alternatieve manier bestaan om aan dezelfde hoeveelheid energie (die de kerncentrales leverden) te voldoen. Misschien moeten we dan eens een voorbeeld nemen aan Duitsland. 30% van hun energie is groen! Dat is toch een mooi streefdoel voor elk land, vind ik. Tot slot wil ik nog even aanhalen dat ik windmolens (en andere groene energieopwekkers) t.o.v. kerncentrales weinig of geen gevaar vormen. Dat is alvast mijn mening hierover.

Laatst aangepast door M*xime Laurent : 19th May 2013 om 09:31.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.