actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th October 2011, 12:58
Lore.Vanmarcke Lore.Vanmarcke is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: St.-Antonius Zoersel
Posts: 89
Proces tegen vermoedelijke kindermoordenaar begonnen

Proces tegen vermoedelijke kindermoordenaar begonnen

In Stade in Duitsland is maandag het proces van de vermoedelijke drievoudige kindermoordenaar Martin N. begonnen. Het openbaar ministerie heeft de 40-jarige man de moord op drie jongens van 8 tot 13 jaar en twintig misbruikzaken ten laste gelegd.

Hij zou sinds 1992 in schoolinternaten, vakantiekampen en privéwoningen zijn binnengeslopen. De slachtoffertjes werden ontvoerd en misbruikt, en in drie gevallen vermoord.

De verdachte werd na een jarenlange zoektocht in april in Hamburg opgepakt. N. geldt volgens officier van justitie Kai Thomas Breas ook nog steeds als verdachte in de zaken van de 11-jarige Nicky Verstappen in 1998 in Limburg en van een 10-jarige jongen in 2004 in Frankrijk, maar hij ontkent en justitie kan het bewijs niet rond krijgen. De drie moorden en de twintig misbruikgevallen die hem ten laste zijn gelegd zijn al genoeg om N. voor de rest van zijn leven achter tralies te krijgen.

Bron: www.standaard.be - maandag 10 oktober 2011 - (http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20111010_047)

Mijn mening: Het is goed dat Martin N. na al die jaren voor de rest van zijn leven achter de tralies gaat zitten. Maar ik vind het wel zeer erg dat ze niet kunnen bewijzen dat hij iets te maken heeft in de zaken van Nicky Verstappen en de toen 10-jarige jongen. Toch denk ik dat hij er niets mee te maken heeft. Hij zit toch al zeker in de gevangenis voor 3 moorden en 20 misbruiken. Dus zou hij evengoed kunnen bekennen. Die zaak kan aan hem niets meer worden opgelegd. De justitie moet blijven zoeken naar bewijzen omdat er misschien momenteel nog een schuldige onschuldig rondloopt.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th October 2011, 20:48
Lore.Vanmarcke Lore.Vanmarcke is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: St.-Antonius Zoersel
Posts: 89
Citaat:
Orgineel gepost door Lore.Vanmarcke
Proces tegen vermoedelijke kindermoordenaar begonnen

In Stade in Duitsland is maandag het proces van de vermoedelijke drievoudige kindermoordenaar Martin N. begonnen. Het openbaar ministerie heeft de 40-jarige man de moord op drie jongens van 8 tot 13 jaar en twintig misbruikzaken ten laste gelegd.

Hij zou sinds 1992 in schoolinternaten, vakantiekampen en privéwoningen zijn binnengeslopen. De slachtoffertjes werden ontvoerd en misbruikt, en in drie gevallen vermoord.

De verdachte werd na een jarenlange zoektocht in april in Hamburg opgepakt. N. geldt volgens officier van justitie Kai Thomas Breas ook nog steeds als verdachte in de zaken van de 11-jarige Nicky Verstappen in 1998 in Limburg en van een 10-jarige jongen in 2004 in Frankrijk, maar hij ontkent en justitie kan het bewijs niet rond krijgen. De drie moorden en de twintig misbruikgevallen die hem ten laste zijn gelegd zijn al genoeg om N. voor de rest van zijn leven achter tralies te krijgen.

Bron: www.standaard.be - maandag 10 oktober 2011 - (http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20111010_047)

Mijn mening: Het is goed dat Martin N. na al die jaren voor de rest van zijn leven achter de tralies gaat zitten. Maar ik vind het wel zeer erg dat ze niet kunnen bewijzen dat hij iets te maken heeft in de zaken van Nicky Verstappen en de toen 10-jarige jongen. Toch denk ik dat hij er niets mee te maken heeft. Hij zit toch al zeker in de gevangenis voor 3 moorden en 20 misbruiken. Dus zou hij evengoed kunnen bekennen. Die zaak kan aan hem niets meer worden opgelegd. De justitie moet blijven zoeken naar bewijzen omdat er misschien momenteel nog een schuldige onschuldig rondloopt.
Ik vind het journaal omdat de politie nog altijd bezig is met 'cold cases'.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 13th October 2011, 23:29
Koen.Luyten Koen.Luyten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 57
mijn mening:
Moesten alle veronderstellingen kloppen en zou hij echt schuldig zijn aan al die zaken dan is geen straf zwaar genoeg MAAR zoals het rechtssysteem nu werkt is iemand onschuldig tot zijn schuld bewezen is. Pers speelt vaak teveel de rol van rechter in verschillende zaken en kunnen zo zelfs het proces zelf beïnvloeden. Als kritisch persoon in onze maatschappij kijk ik dus altijd met een dubbel visie naar zo'n berichtgevingen.
__________________
“He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever”
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.