actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th April 2014, 16:49
M*rijne.Vluymans M*rijne.Vluymans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2014
Locatie: Vremde
Posts: 50
Buschauffeurs riskeren ontslag voor blokkering dorpscentrum

Buschauffeurs riskeren ontslag voor blokkering dorpscentrum

De Lijn roept twee buschauffeurs op het matje nadat ze het centrum van Zandhoven uit koppigheid hadden geblokkeerd. Hun bussen stonden neus aan neus en geen van beide wilde van wijken weten, zo schrijft Het Nieuwsblad.
‘De reizigers werden bijna een halfuur gegijzeld’, zegt de woordvoerder van De Lijn. ‘De twee riskeren een sanctie, zelfs ontslag.’

De hoofdrolspelers waren twee vrouwelijke buschauffeurs die al jaren met elkaar in de clinch zouden liggen. Toen ze de Liersebaan opreden, elk uit een andere zijstraat, kon geen van beide bestuursters haar manoeuvre uitvoeren. Om de knoop te ontwarren, moest een van hen achteruit rijden. Maar ze wilden niet toegeven.

Uiteindelijk bemiddelden drie controleurs van De Lijn en de politie om een van de twee te overtuigen haar autocar een stukje achteruit te rijden.

Bron: De Standaard
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140430_01087722

Commentaar:
Ik heb dit artikel gekozen omdat ik dagelijks met de bus naar school kom en ik rijd met de bus dus elke dag langs Zandhoven, de plaats waar dit incident plaatsvond.

Ten eerste ben ik zeer blij dat ik niet één van de vele passagiers was die op één van de twee bussen zat die betrokken waren bij dit voorval. Ten tweede vind ik dit ronduit belachelijk! In deze situatie is er absoluut geen sprake van 'hoffelijkheid in het verkeer'. Bovendien zijn deze twee chauffeurs hun werk aan het uitvoeren en hieruit blijkt dat deze werknemers absoluut niet professioneel met elkaar kunnen omgaan.

Het is begrijpelijk dat je niet met iedereen of al je collega's goed overweg kan, maar dan is het toch de bedoeling dat jouw werk hier niet onder lijdt en zéker de inzittenden van jouw bus niet. Wanneer je niet goed overeenkomt met een collega op de werkvloer is dit natuurlijk niet goed voor de samenwerking. Zolang dit zich enkel zou beperken tot bepaalde discussies waar niemand anders bij betrokken is, blijven de gevolgen minimaal. Dat is een zeer groot verschil ten opzichte van dit voorbeeld, hier hebben de inzittenden van de twee bussen maar liefst een half uur stilgestaan door de ruzie van de twee chauffeurs.

Uit goede bron heb ik vernomen dat de passagiers op een gegeven moment zelfs de centrale hebben moeten oproepen omdat zij bang waren dat deze ruzie zou ontaarden in een echte vechtpartij. Ik hoop dat er over deze situatie uitgebreid wordt gepraat en indien er geen andere uitweg is, zou ik deze twee chauffeurs ontslaan.

Ze hebben bovendien ook gezorgd voor zeer slechte reclame voor De Lijn. De bussen komen al vaak te laat en dit is bijna altijd te wijten aan het drukke verkeer, maar als je de bussen te laat laat komen doordat je een ruzietje hebt met je collega, heb je echt geen respect voor de reizigers die de bus nemen en vraag ik me af of je wel een waardig persoon bent om de job als chauffeur uit te oefenen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st May 2014, 16:25
c*dric.willemsen c*dric.willemsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Provincie Antwerpen
Posts: 235
Dit is nog maar eens een voorbeeld van hoe "egoïstisch" sommige mensen ingesteld zijn... Als het erop aankomt is het ieder voor zich, zo simpel is het. Dat is vandaag de dag ook op politiek vlak. Politici beloven vele verschillende dingen om stemmen te winnen, eenmaal ze verkozen worden doen ze waar zij zelf zin in hebben. Ik geloof nooit dat zij "het beste willen voor de burgers". Het is voor hun eigen portemonnee, niet meer en niet minder.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 1st May 2014, 19:57
E*elien.segers E*elien.segers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Ravels
Posts: 102
Dit is gewoon uit frustratie gedaan, maar ik vind het ook een vorm van extreme verkeersaggressie. Ze hebben niks gedaan om hun bus aan de kant gezet. Zijn uit puur egoïsme blijven staan. Deze mensen hebben dan ook nog is een heel deel mensen die op de bus zaten gegijzeld, al een rede om nooit meer het openbaar vervoer te nemen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.