actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th November 2014, 12:33
Roxan.b*oeckx Roxan.b*oeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Balen
Posts: 26
Obama geeft nederlaag toe en reikt Republikeinen de hand

De Amerikaanse president Barack Obama heeft de nederlaag van zijn Democraten bij de Congresverkiezingen toegegeven. “De Republikeinen hadden blijkbaar een goede avond”, zei Obama woensdag in zijn eerste officiële reactie op de uitslag. Hij feliciteerde de oppositie met haar geslaagde verkiezingsstrijd.

De president beloofde het stemgedrag van de kiezers ernstig te nemen. “Aan allen die gekozen hebben, wil ik laten weten: ik heb jullie begrepen. Aan de twee op drie stemgerechtigden die beslist hebben om niet deel te nemen, zeg ik: ook jullie heb ik begrepen”.

“Ik kijk er naar uit om met het nieuwe Congres te werken, om de komende twee jaar zo productief mogelijk te maken”. Hij weet dat hij als president daarbij een bijzondere verantwoordelijkheid draagt. Bij de verkiezingen namen de Republikeinen dinsdag ook de meerderheid in de Senaat over en beheersen nu de beide kamers in het Congres.

Obama wil met de Republikeinen samenwerken om zijn resterende ambtsperiode zinvol in te vullen. Hij wil elk moment van de komende twee jaar benutten om zijn job zo goed mogelijk te doen. Bij een aantal thema’s hebben hij en de Republikeinen hetzelfde doel, bijvoorbeeld bij het creëren van goedbetaalde jobs, infrastructuurmaatregelen of bij de uitbreiding van de Amerikaanse export. “Laat ons beginnen bij de zaken, waarover we dezelfde mening zijn toegedaan”, zei hij.

Obamacare

Of de Republikeinen die uitgestoken hand zullen aannemen is nog maar de vraag. De invloedrijke Republikeinse senator Mitch McConnell kondigde al aan dat delen van de zorghervorming van Obama ongedaan zullen worden. Delen van de hervorming zijn extreem onpopulair. “Ik geloof dat we dit onderwerp op andere manieren zullen aanpakken”, zei McConnell woensdag. Als hij kon zou hij Obamacare volledig afschaffen. De gezondheidszorg is het belangrijkste hervormingswerk van Obama

Bron: Gazet van Antwerpen, 5/11/2014 22u14

http://www.gva.be/cnt/dmf20141105_0...ikeinen-de-hand

Mijn mening: Gelukkig dat ze bij sommige thema’s dezelfde mening delen, het zou er nogal een soep worden. Persoonlijk heb ik altijd wel gevonden dat Obama sympathiek lijkt, dit heeft hij ook te danken aan Michelle Obama. Dus ik vind het best ok dat hij zijn nederlaag toegeeft en zo laat zien dat hij tegen zijn verlies kan. Ik denk wel dat ze Obamacare niet meteen moeten afschaffen en als ze Obama zijn uitgestoken hand niet aannemen laten ze zien dat ze kleuters zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.