actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th May 2018, 22:28
Geronimo.Leysen Geronimo.Leysen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: Pulderbos
Posts: 17
SP.A-schepen uit Heusden Zolder mag blijven

SP.A-schepen uit Heusden Zolder mag blijven: "Distantieert zich volledig van Grijze Wolven"

Engin Ozdemir, schepen voor de SP.A in Heusden Zolder, wordt niet uit de partij gezet nadat hij afgelopen weekend was gesignaleerd op een feest waar opvallend veel symbolen waren te zien die verwezen naar Turkse extreemrechtse organisaties en partijen. Dat heeft Peter Vanvelthoven bevestigd, voorzitter van de Limburgse partijafdeling.

Ik heb begrepen - en dat is ook bevestigd door de schepen - dat dit geen organisatie is van de Grijze Wolven, en dat de vereniging die dat heeft georganiseerd ook geen relatie met de Grijze Wolven heeft", zegt Vanvelthoven. Voor hem is dat naar eigen zeggen een belangrijk punt.

"De schepen heeft ook gezegd dat hij zich als mandataris volledig distantieert van de Grijze Wolven", aldus Vanvelthoven. Hij heeft zich ook laten vertellen dat het wolventeken voor veel Turken een symbool is, zoals de Vlaamse Leeuw dat hier is.

Toch is het optreden van Ozdemir afgelopen weekend niet voor herhaling vatbaar. "Ik denk dat men dit in de toekomst toch beter vermijdt", aldus Vanvelthoven. De Limburgse SP.A-voorzitter focust zich liever op de positieve aspecten van Ozdemir. "Hij doet als schepen buitengewoon goed werk", zegt hij. "Hij is één van onze mandatarissen die erg veel stemmen haalt."

Bron : VRT NWS, 7/05/2018 https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/0...antieert-zich-/

Eigen mening : Ik vind het ronduit belachelijk dat deze man in zijn functie mag blijven. In mijn ogen komt dit allemaal over als prietpraat, een man met deze functie zou beter moeten weten. Ook het feit dat hij hier voor een linkse partij opkomt maar in Turkije wel extreem rechts is daar stel ik me vragen bij. Heeft hij een verborgen agenda die hij hier dankzij zijn functie wil uitvoeren?

Het zou in mijn ogen terecht zijn als deze man een stap terug neemt uit de politiek en afwacht tot de zaak onderzocht is. Als dan blijkt dat hij "onschuldig" is heb ik er geen enkel probleem mee dat hij weer in zijn functie hersteld wordt. Jammer dat er over dit soort zaken in België licht wordt overgegaan.
In een ander artikel leest men dan dat het eigenlijk erop neerkomt dat deze man veel stemmen binnen haalt. Wat is dan belangrijker, het opkomen voor normen en waarden van je partij of dat je deze opzij zet voor extra stemmen?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.