actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th September 2013, 22:53
Evelien.Verlinden Evelien.Verlinden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Wiekevorst
Posts: 120
De Clerck zoekt alternatieve bestemming voor vertrekpremie

Belgacom-voorzitter Stefaan De Clerck wil met zijn vertrekpremie van 270.000 euro als Kamerlid maatschappelijke initiatieven in de streek steunen. Dat zegt hij aan de regionale zender Focus/WTV.
‘Er zijn schitterende culturele en sociale initiatieven in de streek. Ik zal daar als de tijd rijp is voorbeelden van geven. Als politieker kon ik daar op een andere manier reëel aan mee werken. Nu stap ik dus uit de nationale politiek en kan ik dat vanuit mijn maatschappelijke ingesteldheid opnieuw doen, maar dan financieel', legt de gewezen minister van Justitie uit.

'Mijn hart klopt voor wie het beste voor heeft met deze stad en deze streek. Die mensen wil ik vooruit helpen', aldus nog De Clerck.

In een interview met De Tijd en L’Echo vertelde De Clerck zaterdag waarom hij geen afstand wilde doen van zijn vertrekpremie. ‘Een vertrekpremie is altijd onderdeel van mijn statuut geweest. Ik zie niet in waarom ik daar afstand van moet nemen. Het gaat om opgebouwde rechten. Je moet dat zien als een soort groepsverzekering’, zei de CD&V’er, die vond dat hij geen ‘excessieve dingen’ claimt.

Bron:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20130929_00764985
DS 29 september 2013

Mijn mening:
Ik vind het een mooi initiatief van minister De Clerk om nuttige investeringen te doen met zijn vertrekpremie. Alleen hoop ik dat zijn intenties oprecht zijn en het geen mediastunt is, om niet in diskrediet van het volk te komen.
Anderzijds vind ik dat de dag van vandaag de vertrekpremies van Belgische topfuncties in bedrijven veel te hoog liggen! Dit geld zouden ze beter investeren in bedrijven zelf, zodat er geen onnodige ontslagen hoeven te vallen. Tenslotte kan je al met 270 000 euro veel dingen doen! Daarom ben ik meer voor het feit dat minister De Clerk beter investeringen zou doen in de economie, dan op cultureel of sociaal vlak.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.