actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th December 2016, 21:33
maxim.j*nsen maxim.j*nsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Boechout
Posts: 136
"Syrische vader zocht alternatief in Australië"

De vader van het Syrische gezin uit Aleppo waarover in ons land een visumrel is uitgebroken, wou via India naar Australië reizen om daar een visum vast te krijgen voor zijn gezin. . Dat was plan B volgens zijn advocate, maar de man is nooit in Australië geraakt en hoopt nu op een Belgisch visum.
Het gezin uit Aleppo heeft via de Belgische ambassade in Libanon een aanvraag voor een humanitair visum ingediend, maar dat is afgewezen. Dat leidde tot rechtszaken, waarbij de regering een dwangsom van 20.000 euro boven het hoofd hangt. Die juridische zaak heeft echter ook politieke gevolgen omdat de N-VA zich pal achter de eigen staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken schaart die in de zaak het been stijf houdt.

Intussen is gebleken dat de vader zijn gezin in Aleppo heeft achtergelaten en in India is geweest. Volgens zijn advocate was dat echter niet zijn eindbestemming en wou de man doorreizen naar Australië om daar een visum aan te vragen.

De advocate zegt dat ze daarvan niet op de hoogte was en het de man ook zou afgeraden hebben. Australië is volgens haar streng voor vluchtelingen en het plan was gedoemd om te mislukken, denkt ze. De vader is ook nooit in Australië geraakt, omdat hij door een mensensmokkelaar bedrogen werd.

Volgens de advocate wordt het gezin in Aleppo zo in de armen van mensensmokkelaars gedreven omdat de Belgische overheid blijft weigeren om een humanitair visum uit te reiken.

Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/p...5?eid=1.2855806

Eigen mening: Begint het niet een beetje vermoeiend te worden? En maar blijven proberen en maar dwars doen.. Ik vraag mij af wat wij eigenlijk nog te zeggen hebben in ons eigen land? Verstaat die advocate nu geen Nederlands? Ik vraag me af of haar moeder wel weet dat ze advocate is. Mevrouw nodigt de hele wereld uit, awel dan mogen ze slapen bij haar thuis ook. Ik vind het zeeeer juist dat Theo Francken weigert een visum te geven. Als we dat toelaten, kan eerder wie naar hier komen! We zijn toch het OCMW van de wereld niet? Iedereen die het dan moeilijk heeft, kan dan in België een visum aanvragen. België, want wij zijn het enige land dat nog zo onnozel is om erin mee te gaan! De vader wilde naar Australië, maar daar is hij niet geraakt. Momentje, is hij er niet geraakt of is hij er niet binnen geraakt? In dat tweede geval zou de emmer der geduld helemaal vol zijn! Dan mag Australië het gezin wel weigeren en terugsturen maar België moet braaf gehoorzamen! Wat voor een klucht is dat eigenlijk? Nota bene, persé België! Er zijn al onnoemelijk veel alternatieven aangeboden en maar niet willen luisteren! Dat begint hier naar moedwilligheid te ruiken! Ik zeg het, als dat gezin mag komen, kan een gezin in Colombia ook zeggen "Hela! Wij zitten hier midden in een drugsbende, laat ons ook maar overvliegen." Met wat zijn we dan bezig? En geef het (nu nog) fictieve Colombiaanse gezin maar eens ongelijk! Waarom zij dan niet en de Syriërs wel? Nee echt, ik vind dit beneden alles. De grenzen van België reiken nu al tot in Syrië. Niet moeilijk dat Europa rechtser wordt! Wie pikt deze Kafkaiaanse toestanden nog? Ieder weldenkend mens kan toch zien dat dit allesbehalve normaal is. En pas op, ik ben nog niet klaar! De advocate was zogezegd niet op de hoogte, maar ze heeft het hem wel afgeraden. In vredesnaam, hoe gaat dat nu als ze niet op de hoogte was? Is ze madame Soleil in haar vrije tijd ofzo? Ze maakt België, het rechtssysteem en Europa belachelijk voor heel de wereld.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.