actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th February 2011, 15:57
Maximous Maximous is offline
Michael.Stouten
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 72
Kadhafi blijft zich vastklampen aan macht

Kadhafi blijft zich vastklampen aan macht

De Libische leider Moammar al-Kadhafi, die het land bijna 42 jaar regeert, blijft zich zondag aan de macht vastklampen ondanks de druk van de bevolking, de sancties van de Verenigde Naties en de oproepen van het Westen om af te treden. Intussen werkt de oppositie aan een overgangsregering in het oosten van het Noord-Afrikaanse land.
Kadhafi blijft zich vastklampen aan macht

De gewapende oppositie controleert het oosten van het land; de situatie in de steden nabij Tripoli is verward.

In Benghazi, de op een na grootste Libische stad ten oosten van de hoofdstad, organiseert de oppositie zich en wacht zij totdat Tripoli zich op zijn beurt "bevrijdt".

De voormalige minister van Justitie, Moestafa Abdel Jalil, die ontslag nam om te protesteren tegen de repressie van de protesten, wil een overgangsregering oprichten die zich hoofdzakelijk moet bezighouden met het voorbereiden van de verkiezingen. De overgangsregering zou zowel militairen als burgers tellen en maximaal drie maanden aanblijven. Vervolgens zouden er verkiezingen komen.

Evacuaties van buitenlanders

Intussen blijft de evacuatie van buitenlanders duren, zowel per schip en met het vliegtuig, als via de Tunesische en Egyptische grens. Zondag kwamen ruim 500 Indiase burgers vanuit Libië aan in New Delhi. Ook meerde een ferry aan in de Griekse havenstad Piraeus met 390 mensen uit 17 landen. In de haven van Heraklion kwamen ruim 1.900 Chinezen aan.

Omdat de veiligheid van hun diplomaten niet verzekerd is, schortten de ambassades van de Verenigde Staten, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk intussen hun activiteiten op.

Mening

Volgens mij is het verschrikkelijk frustrerend voor de Libiërs dat Kadhafi niet wil weten van opgeven. Gelukkig is het volk er al in het oosten van het land in geslaagd om een overgangsregering te creëren. Nadat er vele berichten uit Libië kwamen waarin werd meegedeeld dat opposanten in koele bloede werden afgemaakt, heeft de VN eindelijk een wapenembergo afgekondigd. Ik denk niet dat Kadhafi gaat opgeven, maar dat hij gaat sterven zoals Hitler.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20110227_015
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th February 2011, 11:50
Caroline.Verbraeken's Avatar
Caroline.Verbraeken Caroline.Verbraeken is offline
Caroline
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Beerse/Lille
Posts: 89
Over een 'koppige ezel' gesproken!..
Ik ben er ook van overtuigd dat hij niet op zal geven tot hij de controle heeft over 'zijn land', wat in mijn ogen na alles wat er is gebeurd onmogelijk lijkt. Hij klampt zich vast aan macht die hij denkt te hebben, maar hoe langer dit duurt, hoe minder macht hij effectief heeft. Wanneer hij zijn eigen volk beschrijft als ratten die hij uit zal roeien (hier heeft hij het voornamelijk over de mensen die protesteren) of andere van zijn onacceptabele uitspraken maakt, gaat hij zich niet populairder maken, dat lijkt mij nogal duidelijk!

Een citaat waarmee ik het eens ben:
'Kadhafi zal zelfmoord plegen (zoals Hitler) of vermoord worden'
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.