actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd December 2017, 10:34
Elien V*rhaegen Elien V*rhaegen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: turnhout
Posts: 40
Obama kritisch voor Europese Unie

Obama kritisch voor Europese Unie

De voormalige Amerikaanse president Barack Obama heeft zich kritisch uitgelaten over de Europese Unie. "De EU moet beseffen dat het micromanagen van elk deel van het leven in Europa mensen frustreert", aldus Obama tijdens een lezing in Parijs.

Obama verbleef de afgelopen dagen in Parijs voor een conferentie. Hij had er gesprekken met onder meer Frans president Emmanuel Macron, de Parijse burgemeester Anne Hidalgo en voormalig president François Hollande.

De voormalige Amerikaanse president had het vooral over het klimaatakkoord van Parijs, waaruit zijn opvolger Donald Trump is uitgestapt. "Op dit moment hebben we een tijdelijk gebrek aan Amerikaans leiderschap op dat vlak", aldus Obama.

Maar Obama liet zich ook kritisch uit over de Europese Unie. Volgens hem kan de besluitvorming binnen de Unie beter. Hij was vooral kritisch over het feit dat de EU "elk aspect van het leven in Europa probeert te micromanagen".

Volgens Obama ruimte is er ruimte voor "stroomlijnen en verbeteren van de werking". Maar de bestaansreden van de EU trekt hij allerminst in twijfel. "Het Europese project zelf is de moeite waard om te behouden."

Bron: De Morgen, 3 december 2017, 9:31u
https://www.demorgen.be/buitenland/...-unie-b9867819/

persoonlijke bespreking:
Ik geef Obama op dit vlak grotendeels gelijk. Ik vind het heel jammer dat Trump zich uit de klimaattop heeft terug getrokken. Maar volgens de woorden van Obama is het maar een tijdelijk probleem. Volgens mij bedoelt hij dat in de toekomst het misschien nog wel goed gaat komen op vlak van klimaattop bij de volgende president. Ik denk ook dat Obama gelijk heeft als het op vlak van Europa aankomt. Ik denk ook dat Europa sneller beslissingen moet nemen en niet te lang moet blijven stil staan. Natuurlijk moeten ze wel goed nadenken over de voor- en nadelen. Maar in sommige gevallen doen ze dit te lang waardoor je soms het gevoel hebt dat er geen beslissingen kunnen genomen worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.