actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th October 2016, 14:05
Priscilla.V*nEyck Priscilla.V*nEyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Weelde
Posts: 79
Geen prescreening, wel gezichtsherkenning op Brussels Airport

Vanaf 7 november moeten reizigers op Brussels Airport niet meer voor een prescreening door de tenten die na de aanslagen van 22 maart voor de vertrekhal werden geplaatst. ‘We gaan van zeer zichtbare veiligheidsmaatregelen naar iets minder zichtbare, maar met een hoger veiligheidsniveau’, aldus minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) en Arnaud Feist, de CEO van Brussels Airport.

Minister Jambon sprak van ‘een evolutie naar een nieuw veiligheidsconcept met integratie van menselijke controle en inzet van technologie’.

Opvallende technologische maatregelen zijn de inzet van camera’s met nummerplaat- en met gezichtsherkenning. Op de toegangsweg tot de luchthaven (A201) komt ook een slagboomsysteem, waar wagens kunnen worden tegengehouden. De agenten op de luchthaven krijgen een opleiding om verdachte gedragingen te kunnen herkennen, er komt een snelleresponsteam en de federale politie zal aanwezig zijn in het operationeel centrum van de luchthaven.

Ook in regionale luchthavens

‘De combinatie van alle maatregelen zorgt voor een veilige situatie’, aldus Jambon. Daardoor kunnen ook de prescreeningstenten voor de vertrekhal verwijderd worden. Wagens blijven wel verboden in die zone.

Het is de bedoeling om het veiligheidsconcept op termijn uit te breiden naar de regionale luchthavens.

Bron: De Standaard, 19-10-2016

Mening:

Het is goed dat er weer nieuwe maatregelen getroffen worden voor de veiligheid van de mensen. Er wordt vertelt dat de veiligheidsmaatregel minder zichtbaar zal zijn maar wel met een hoger veiligheidsniveau. Dat is net goed vind ik, het valt niet op dat je gecontroleerd wordt, maar het is wel zo. Dat kan zo zijn voordelen hebben. Het is ook fijn dat de agenten op de luchthaven een opleiding krijgen om verdachte gedragingen te kunnen spotten. Vele agenten zijn zich niet bewust van hoe deze mensen zich 'verdacht' gedragen, ze denken soms dat ze zich normaal gedragen zonder door te hebben dat ze eigenlijk iets van plan zijn. Ik denk dat de mensen door deze maatregelen weer met een geruster hart naar de luchthaven kunnen gaan. Ik alleszins wel. Binnenkort moet ik mijn vader op de luchthaven gaan halen, en ik zat nu al met een bang hartje. De terroristen geven nu eenmaal niet eerst een seintje om de luchthaven te verlaten omdat hij zin heeft om nog eens een bom te laten ontploffen. Waarschijnlijk zijn er wel meer mensen die met een bang hartje naar de luchthaven vertrekken, in de hoop dat er geen 'zot' rondloopt die de boel daar zal opblazen. Maar nu kunnen ze toch al een beetje geruster zijn. (Vanaf 7 november dan toch...)

Laatst aangepast door Priscilla.V*nEyck : 19th October 2016 om 14:15.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.