actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th November 2014, 17:18
Sharon.G*bruers Sharon.G*bruers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 64
IN BEELD. Nationale betoging loopt uit de hand

De nationale betoging tegen de hervormingsplannen van de regering Michel werd ontsierd door opstootjes met de politie aan het Zuidstation.

De politie moest in de buurt van het Brusselse Zuidstation het waterkanon en traangas inzetten om een aantal heethoofden uit elkaar te drijven. Getuigen maken gewag van militanten die straatstenen uitbreken om de politie mee te bekogelen. Ondertussen zijn ambulances ook een aantal gewonden komen ophalen.

NMBS-woordvoerder Bart Crols zegt donderdag dat er aan het NMBS- gebouw 'een confrontatie aan de gang is tussen een harde kern betogers en de politie'. 'Het gaat er hevig aan toe en er wordt met vanalles gegooid. Of de agressie tegen het NMBS-gebouw gericht is, is niet duidelijk.'



Bron: 06/11/2014, De standaard, http://www.standaard.be/cnt/dmf2014...974?pid=4336888

(Meer filmpjes en afbeeldingen bevinden zich in de bovenstaande link)

Mening: Tijdens de betogingen is er veel meer geweld aanwezig dan ik had gedacht. Hopelijk zijn er niet al teveel gewonden gevallen en lijdt dit niet naar nog meer betogingen. Ik vind het een spijtige zaak dat ons land zo vaak te kampen heeft met stakingen en betogingen, hopelijk komt er dan ook een oplossing. Door de betogingen zijn er vele niet op school geraakt of op hun werk, dank u NMBS. Hopelijk doen ze iets aan hun slechte verbindingen en hun vertragingen want ik vind het soms echt wel schandalig.

Laatst aangepast door Sharon.G*bruers : 6th November 2014 om 17:26. Reden: Mening en opmaak aanpassen
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 6th November 2014, 17:45
M*rijne.Vluymans M*rijne.Vluymans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2014
Locatie: Vremde
Posts: 50
Dit zijn erg schokkende beelden. Als ik de filmpjes bekijk die de recentste uren op deredactie.be gepost werden, krijg ik letterlijk kippenvel. Ik geloof nauwelijks dat deze beelden echt uit ons eigen land komen. Ik begrijp dat de mensen niet opgezet zijn met de nieuwe regeringsakkoorden, maar moeten we daarom politievoertuigen of andere voertuigen in brand beginnen steken? Bovendien vind ik het volkomen absurd om de politieagenten aan te vallen of te bekogelen. Oké, ze werken voor de overheid, maar zij hebben eveneens te kampen met problemen over hun pensioenleeftijden en dergelijke. Zij staan in de eerste plaats in voor de veiligheid. Iets wat, na het bekijken van de filmpjes, ver zoek is in Brussel.
Volgens het woordenboek Van Dale betekent een "betoging" een "optocht om bepaalde gevoelens kenbaar te maken; demonstratie". Ik zie in deze betekenis niet het woord 'rellen' of 'steek andere mensen hun wagen in brand' in staan. Deze beelden waren echt een commentaar waard, omdat het echt lijkt in deze beelden dat de wereld om zeep is. Jammer genoeg komen deze rellen door enkele kleinere groepjes betogers die de situatie verziekt hebben. Ik hoop alleszins dat de rust terugkeert en dat er bij de nationale staking op 15 december zulke rellen niet uitbreken.

Laatst aangepast door M*rijne.Vluymans : 6th November 2014 om 19:08.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 6th November 2014, 19:05
E*ien.Khouri E*ien.Khouri is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 104
Jammer genoeg is het blijkbaar meer de regel dan de uitzondering dat er hevige rellen zijn bij een betoging. Het is inderdaad hallucinant om deze beelden te zien en te weten dat ze uit Brussel komen.

Persoonlijk vind ik het een goede zaak dat er betogingen zijn voor deze regering. Sommige van hun maatregelen gaan te ver. Deze mensen waren niet alleen boze werknemers, het waren ook boze Vlamingen. Want jawel, ook in de sociale sector en gezondheidssector worden er zware besparingen doorgevoerd, wat het voor sommige mensen gewoon niet meer leefbaar maakt.

Dat gezegd zijnde, is het geweld zinloos en gewetenloos. Om nog maar te zwijgen van het feit dat het de aandacht wegneemt van het echte probleem. De betoging wordt hiermee ook in een zeer slecht daglicht geplaatst. Deze herrieschoppers hebben met deze zet zichzelf meer in de voet geschoten dan wat anders.

Ik hoop dus ten zeerste dat zo'n gewelddadige taferelen zich niet meer zullen tonen bij de volgende betogingen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.