actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th November 2017, 14:49
Nathalie H*ybrighs Nathalie H*ybrighs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: Ham
Posts: 38
Tele-Onthaal ziet aantal oproepen over grensoverschrijdend gedrag fors stijgen

Tele-Onthaal ziet aantal oproepen over grensoverschrijdend gedrag fors stijgen sinds zaak-De Pauw

Sinds het nieuws rond televisiemaker Bart De Pauw, kreeg Tele-Onthaal een pak meer oproepen over grensoverschrijdend of ongewenst gedrag. Dat meldt VTM Nieuws. Gemiddeld komen er zo’n 3,4 oproepen per dag binnen, maar de afgelopen dagen steeg dat aantal naar 9,25, net geen verdrievoudiging dus.

Volgens Jennifer Pots, de woordvoerder van Tele-Onthaal, gaan deze oproepen ook over zaken die ver in het verleden liggen. “De zaak rond Bart De Pauw is voor hen een aanleiding om dat nu opnieuw op te rakelen omdat gevoelens weer sterker beleefd worden”, klinkt het.

Nadat de hashtag ‘MeToo’ opdook zag Tele-Onthaal het aantal oproepen voor grensoverschrijdend gedrag al lichtjes stijgen. Ook het aantal oproepen betreffende seksueel geweld kende ook een stijging. “Ik vermoed dat het nog eventjes zal aanhouden maar dat het nadien weer uitdooft. We merkten dat ook bij andere verhalen in de media, zoals de terreuraanslagen of het misbruik in de Kerk. In de eerste mediaperiode maakt dat heel wat zaken los, maar nadien vallen we weer terug op gemiddelde cijfers”, aldus nog Pots aan VTM Nieuws.

Bron : Het Nieuwsblad, 15/11/2017
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171115_03187544

Mening : Sinds de affaire met de producent Harvey Weinstein horen we opeens niks anders dan vrouwen die zijn lastig gevallen door (bekende) mannen. Ik vind dat grensoverschrijdend gedrag zeker moet aangepakt worden maar wat is grensoverschrijdend? En hoe drastisch moet de aanpak zijn? Als er sms'en gestuurd worden door mannen die wat seksueel getint zijn is dat volgens mij al veel sneller een probleem dan wanneer vrouwen juist hetzelfde doen.
Ik wil dit fenomeen zeker niet minimaliseren en ik wil zeker zeggen dat dit voor vrouwen die echt zijn gestalkt en lastig gevallen zeer erg is. Maar ik vraag me toch ook dikwijls af waarom deze vrouwen dit gedrag niet zelf kunnen aanpakken en waarom ze die mannen niet al dadelijk vanaf het eerste bericht dat ze krijgen afblokken.
Dit komt ook zeker voor bij de "gewone" mens maar wat wordt daar dan aan gedaan? Ik hoop dat dit vrouwen aanzet om zelf het initiatief te nemen om dit aan te pakken in plaats van naar een derde te lopen om hulp. Alleen als er gevaar dreigt dan is dat iets anders natuurlijk!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.