actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th October 2014, 15:45
Jonathan V*rwaest Jonathan V*rwaest is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Arendonk
Posts: 20
Inbrekersbende die kinderen inzette krijgt tot acht jaar cel

Een vader en zijn drie zoons zijn dinsdag door de Brusselse correctionele rechtbank veroordeeld tot celstraffen van 4, 5 en 8 jaar. Het viertal stond aan het hoofd van een criminele organisatie inbrekers die overal te lande en in het buitenland toesloeg. Daarbij werd op een haast structurele wijze gebruik gemaakt van minderjarige kinderen en jonge vrouwen.
De vier mannen behoren tot een Servo-Kroatische zigeunerfamilie die onder meer in België, Nederland, Zwitserland, Duitsland, Frankrijk en Luxemburg inbraken en diefstallen gepleegd heeft. Het parket Halle-Vilvoorde vervolgde hen voor 26 inbraken en inbraakpogingen die tussen december 2013 en maart 2014 plaatsvonden over heel België.

De mannen pleegden de inbraken meestal niet zelf maar schakelden daarvoor veelal hun vrouwen, zusters en kinderen in. Die werden gewapend met koevoeten en schroevendraaiers op pad gestuurd en braken veelal via de achterdeur binnen, waarna ze de woningen grondig doorzochten op zoek naar geld, juwelen en klein elektro-materiaal. Zowel voor als na de inbraken nam de vader vanuit Servië contact op met zijn zonen die in België de leiding hadden.

"Heuse beroepsbezigheid"
"De betrokkenen hebben van stelen een heuse beroepsbezigheid gemaakt en hebben geen enkele boodschap aan zoiets als eigendomsrecht", sprak de rechter in zijn vonnis. "Hun daden betekenen een brutale intrusie in het privéleven van de slachtoffers, veroorzaken veel materiële schade en vormen een zwaar probleem voor de openbare veiligheid."

De vader werd bij verstek veroordeeld tot 8 jaar cel, zijn drie zonen, die al enkele maanden in voorlopige hechtenis zitten, kregen 4 en 5 jaar cel.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...-jaar-cel.dhtml

Mijn mening: Ik vind het een terechte straf voor de vader en zijn zonen. Ik had wel graag geweten hoe oud deze zonen zijn. Het is een verschil als ze 18 jaar zijn of 25 jaar. Als ze 18 jaar zijn, vind ik het een goede straf. Als ze al 25 of ouder zijn, dan vind ik dat ze wel wat meer jaren cel mogen krijgen omdat het dan niet meer gaat om een jeugdzonde of eventuele beïnvloeding van de vader.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.