actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th November 2011, 14:29
Carine.Smets Carine.Smets is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 164
Ex-Sabeniens herdenken faillissement met flashmob in vertrekhal Brussels Airport

Ex-Sabeniens en de cast van de musical "Nalingi yo, Sabena" hebben deze middag het faillissement van de Belgische luchtvaartmaatschappij Sabena herdacht met een flashmob op Brussels Airport. In de vertrekhal hebben ze een cirkel gevormd zoals tien jaar geleden, toen het personeel het slechte nieuws vernam.
Sabena ging tien jaar geleden, in de nasleep van de aanslagen van 11 september in New York en een algemene crisis in de luchtvaartsector, failliet. Hierdoor kwamen 7.000 mensen op straat te staan. De dag dat het personeel het slechte nieuws vernam, werd op de luchthaven van Zaventem een grote cirkel gevormd.

Rond 12.15 uur is dat emotioneel moment herdacht in de vertrekhal met een flashmob. Een 200-tal ex-sabeniens verbroederden met een 40-tal leden van een splinternieuwe musical, om te tonen dat ze nog steeds "een familie" zijn.

"Nalingi yo, Sabena" betekent in het Congolees "Ik hou van jou Sabena" en het musicalproject zal in februari 2012 het Sabena-verhaal uitbeelden. Het is een initiatief van Zaventems schepen voor Cultuur, Ingrid Holemans (Open Vld), die zelf zal meespelen in de musical.

Bron: www.hln.be

Mening: Het is inderdaad al tien jaar geleden dat het er voor het Sabena personeel niet zo goed uitzag. De meeste Sabeniens hebben ander werk gevonden, wellicht niet allemaal in dezelfde sector als waar ze vandaan kwamen, maar ik denk dat we de dag van vandaag een job aangeboden krijgen we deze met beide armen aanvaarden. Ik vind het wel tof dat ze op een ludieke manier terugblikken op een droevige dag in hun leven, want voor velen stond de wereld toen wel even stil. Hoe moest het nu verder? Wat kunnen we doen? Is er nog een toekomst voor ons? Vragen, die denk ik voor de meeste een goede oplossing hebben gebracht. Alhoewel het altijd pijnlijk is en blijft dat wanneer een bedrijf waar je werkt en waar je je al zoveel jaren voor inzet om alles in goede banen mee te leiden failliet gaat. Dat is iets dat niemand graag overkomt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.