actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th November 2011, 14:16
Glenn.Urkens Glenn.Urkens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: turnhout
Posts: 30
Vandalen beschadigen minstens 41 wagens in Overijse

Vandalen beschadigen minstens 41 wagens in Overijse


OVERIJSE - Vandalen hebben in de wijk Maleizen in het Vlaams-Brabantse Overijse op één nacht maar liefst 41 wagens beschadigd. Dat meldt de lokale politie van de zone Druivenstreek (Overijse-Hoeilaart).

De daders sloegen toe in de nacht van zaterdag op zondag. Ze trokken een spoor van vernieling in meerdere straten in de buurt. Uit sommige wagens werden spullen gestolen, maar op de meeste plaatsen ging het om puur vandalisme.

De lokale recherche is gestart met een onderzoek. De lokale politie is verbaasd over het ongezien hoge aantal beschadigde auto's. Ook de vaststelling dat het korps tijdens de nacht van de feiten geen enkele oproep heeft ontvangen over verdachte gedragingen, vandalisme of het actief zijn van auto-alarmen stemt volgens een woordvoerder van de politiezone tot nadenken.

Het totale aantal beschadigde wagens kan volgens de politie nog oplopen, aangezien mogelijk nog niet alle slachtoffers aangifte hebben gedaan. Van de daders ontbreekt voorlopig elk spoor.

bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20111107_060


Mening: Waarom kunnen mensen niet gewoon van elkaars eigendom aflbijven? Door eigendommen van anderen te beschadigen, komen anderen in grote problemen terecht. De beschadigingen laten repareren kosten zeer veel geld en niet iedereen heeft hier geld voor.
Ik vind ook dat de politie hier zwaarder op zou moeten letten. Voor mij mogen ze overal camera's plaatsen op straat of een buurtpatrouille sturen in de moeilijke wijken, maar het vandalisme moet echt wel verminderen.
Als deze vandalen schade blijven aanrichten dan zouden ze een serieuze celstraf moeten krijgen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th November 2011, 14:26
Stijn.Geboers Stijn.Geboers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Geel
Posts: 55
Rellen en vandalisme komen meer en meer voor. Wekelijks hoor je er wel iets over op het nieuws of lees je iets in de kranten en het internet.
Sommige mensen kicken er volgens mij op om andere mensen te '' raken '', elkaars eigendom stuk te maken of te stelen.
Ik kan er niet bij dat zulke mensen dit doen, zouden ze er mee kunnen lachen als het bij hun ook gebeurd?
Ik alvast niet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.