actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th March 2017, 13:34
Floor.C*oonen Floor.C*oonen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 75
Schoolkamperen: Crevits roept op centraal aanmeldingssysteem te hanteren

Bron: http://www.demorgen.be/binnenland/s...teren-b397b441/, 6/03/2017, De Morgen

Het zou goed zijn mochten alle scholen een centraal aanmeldingssysteem gebruiken om leerlingen in te schrijven. Dat vindt minister van Onderwijs Hilde Crevits (CD&V). Daarmee zou het fenomeen van kamperende ouders voor de schoolpoorten tot het verleden kunnen horen.

Aan het KTA Horteca in Vilvoorde starten vandaag/maandag de inschrijvingen voor het eerste middelbaar. Sinds woensdag kamperen ouders op het schooldomein. Dat heeft te maken met de richting 1B Land- en Tuinbouw die de school voor het eerst inricht en waarvoor maar twaalf plaatsen beschikbaar zijn.

"Kamperen hoeft niet", stelde minister Crevits maandag in De Ochtend op Radio 1. "Heel wat scholen en steden investeren in een centraal aanmeldingssyteem. Het zou goed zijn als alle scholen dat zouden doen". Ideaal zou zelfs zijn: één datum met één aanmeldingssysteem, aldus nog Crevits, die erop wijst dat de Vlaamse overheid momenteel werkt aan de software voor zo'n aanmeldingssysteem.

Mijn mening:
Als ik het nieuws deze morgen op de radio hoorde, moest ik even lachen. Het is een zo makkelijk op te lossen probleem maar toch komt dit elk jaar terug. In het artikel wordt gezegd dat al vele scholen werken met online inschrijfportalen. Deze inschrijfportalen zijn echter altijd geopend (geen exacte startdatum), wat is daarvan het nut?
Daarom vind ik Crevits voorstel erg praktisch. Waarom dit niet verplichten?

Laatst aangepast door Floor.C*oonen : 6th March 2017 om 13:49.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th March 2017, 09:04
jana.m*rien jana.m*rien is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Wiekevorst
Posts: 80
Dat er vandaag de dag nog gekampeerd moet worden voor de school om je kinderen te kunnen inschrijven, vind ik ronduit schandalig. Het probleem stelt zich al ettelijke jaren, maar nog steeds is er geen concrete oplossing voor. Ik ben wel opgelucht dat er al een idee is voorgesteld. Al vind ik dat deze oplossing eigenlijk veel te laat komt. In alle mogelijke sectoren maken ze gebruik van internet om zaken vlotter te laten lopen. De aanpak van het probleem moest je ook hier niet ver gaan zoeken. Ik begrijp wel dat het volledige systeem correct moet zijn, alvorens het algemeen ingevoerd wordt. Toch denk ik dat er in de voorbije jaren te weinig aandacht is besteed aan dit probleem door de ministers. Ik hoop dat het aanmeldingssysteem snel op punt staat, zodat er volgend jaar niemand meer voor de schoolpoort hoeft te overnachten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.