actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th October 2012, 19:45
j*smien.cavens j*smien.cavens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Retie
Posts: 111
VMW wil mensen aanzetten om kraantjeswater te drinken

MERCHTEM - De Vlaamse Maatschappij voor Watervoorziening (VMW) wil door het verdelen van 20.000 gratis waterkaraffen mensen aanzetten om kraantjeswater te drinken in plaats van flessenwater. Dat meldt VMW dinsdag in een persbericht. ‘Kraantjeswater is niet alleen kwaliteitsvol drinkwater, maar je bespaart bovendien enkele honderden euro’s per jaar door water uit de kraan te drinken’, luidt het.

De Vlaamse Maatschappij voor Watervoorziening wil met het initiatief ondersteuning bieden op het raakvlak van kansarmoede en water(verbruik). De campagne van VMW krijgt de steun van de Vlaamse Vereniging voor Steden en Gemeente (VVSG).

‘Door water uit de kraan te drinken in plaats van flessenwater, bespaar je tussen de 100 en 274 euro per persoon per jaar. Deze besparing is voor iedereen nuttig, inclusief voor wie het financieel moeilijk heeft’, zegt Luc Asselman, voorzitter van de VMW en OCMW-voorzitter in Merchtem. ‘Kraantjeswater is bovendien minstens even gezond als flessenwater en ook goed voor het milieu, want er is geen verpakking nodig.’

De VMW en de VVSG hebben gekozen voor ‘een positieve campagne waarbij OCMW’s hun klanten terloops kunnen wijzen op de voordelen van kraantjeswater en hen gratis een mooie karaf geven’, zegt Asselman.

De campagne wordt gesteund door acteur Herman Verbruggen, Ketnet-wrapster Charlotte Leysen en ex-voetballer Leo Van der Elst, drie bekende Vlamingen die te zien zullen zijn in de folder en op de affiches. De actie loopt gedurende een jaar en zal daarna geëvalueerd worden.

bron: De Standaard, 16/10/2012
http://www.standaard.be/artikel/det...=kraantjeswater

Eigen mening:
Ik zat deze avond achter mijn computer terwijl ik op de televisie het nieuws op de achtergrond volgde. Het thema kraantjeswater liet mij meteen extra opletten. Vinden jullie ook niet dat de reclames van water onzin uitkramen? Het ene water zou 'mineralen' bevatten, het ander zou zuiverend werken. Water is water! En zolang het drinkbaar is, drink ik het op. Dus ook kraantjeswater. 'Ja maar kraantjeswater is niet lekker.' Ik ben er 100% zeker van dat wanneer iemand die 2 weken kraantjeswater i.p.v. flessenwater drinkt, dit even lekker zal vinden. Het is gewoon een gewoonte. En als het goedkoper is, waarom zou je jezelf dat geld dan niet besparen? Daar boven op is het veel beter voor het milieu! Redenen genoeg om over te schakelen dus.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 16th October 2012, 20:35
dorien.van.heupen dorien.van.heupen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 89
Ik ben zeker voorstander van dit initiatief!
Zelf hergebruik ik ook vaak mijn waterflesje op school, door het gewoon telkens terug te vullen met kraantjeswater. Niet dat ik echt bewust stilstond bij het financiële aspect en het feit dat dit beter is voor het milieu, maar gewoon omdat ik het 'logisch' vond.
Nu ik dit artikel gelezen heb, zal ik dit ook meer bewust gaan doen. Beter voor het milieu, én voor de portefeuille. 2 vliegen in één klap, dus.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 22nd October 2012, 15:50
Lien.Van.Bastelaer Lien.Van.Bastelaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Mar 2011
Locatie: Berlaar
Posts: 107
Ik ben zelf ook een enorme voorstander van dit initiatief! Wij drinken thuis ook kraantjeswater. Nog steeds denken vele mensen dat kraantjeswater minder gezond is dan flessenwater, maar niets is minder waar. In België moet het leidingwater aan enorm veel kwaliteitseisen voldoen! Er zit misschien wel wat meer kalk in kraantjeswater, maar dit is volgens mij niet perse ongezond want het lichaam heeft calcium nodig!

Door kraantjeswater te drinken, denk je ook aan het milieu. Al die plastic flessen die we weggooien, we zouden de afvalberg enorm kunnen verkleinen. Daarbovenop wordt kraantjeswater rechtstreeks ‘aan huis geleverd’ en wordt het milieu minder belast met uitlaatgassen. Een laatste voordeel, en volgens mij niet minder belangrijk, is dat kraantjeswater bijzonder goedkoop is tegenover flessenwater.

Gezien alle voordelen, waarom zouden we dan nog flessenwater verkiezen boven kraantjeswater? Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar ikzelf proef het verschil eigenlijk niet…
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.