actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th August 2014, 12:49
Ben W*llem Ben W*llem is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Jul 2014
Locatie: schilde
Posts: 5
Overledene krijgt belbusboete

Een aanmaning in de brievenbus krijgen omdat je man de belbus gebeld heeft, maar niet komt opdagen. Het overkwam Triene Vanhaverbeke uit Izegem. Haar man Patrick Degrande is echter al sinds 2009 overleden. De Lijn erkent de pijnlijke blunder en wijt die aan het interpreteren van een verkeerd klantennummer.

De in eigen streek bekende toneelregisseur en acteur Patrick Degrande overleed op 22 juni 2009 aan een hersenbloeding. Familie en vrienden herdenken de man nog geregeld op intieme bijeenkomsten, maar hadden niet gedacht dat de vinger vijf jaar na zijn dood nog eens op de wonde zou worden gelegd. Toen weduwe Triene Vanhaverbeke op 4 augustus een aanmaning van De Lijn kreeg waarin stond dat haar man op 1 augustus niet was komen opdagen voor de belbus die hij besteld had in de industriezone van het Oost-Vlaamse Kruishoutem, wist ze even niet waar ze het had. "Ik kon mijn ogen niet geloven, maar de naam van Patrick stond er effectief op", zucht ze. "Heel even bekroop me het gevoel dat mijn man toch nog leefde, al wist ik goed genoeg dat dit niet zo was. Ik snap dan ook niet hoe De Lijn denkt dat hij toch die belbus zou hebben gereserveerd. Hij moest ook nooit in Kruishoutem zijn. Ik dacht ook even dat het een lugubere grap was, maar ik merkte al gauw dat het bittere ernst was."


Boetes
Degrande had een gratis lidkaart van De Lijn nadat hij in 2002 een eerste hersenbloeding had gekregen. "Maar daar maakte hij nauwelijks gebruik van", gaat Triene verder. "Hij had als bediende een firmawagen waarmee hij nog perfect zelf kon rijden. Bovendien verviel zijn lidkaart in 2012. Ik heb in eerste instantie die brief gescheurd omdat ik het absurd vond, maar mijn familie raadde me toch aan met De Lijn contact op te nemen. Voor hetzelfde geld volgen er nog aanmaningen en in die eerste brief staat dat je dan zelfs boetes kunt krijgen."

Die boetes variëren van vijfenzeventig euro bij een tweede inbreuk tot tweehonderd en vierhonderd euro bij een derde en elke volgende inbreuk binnen het jaar.


Fout klantennummer
Bij De Lijn betreuren ze het pijnlijke incident. "We bieden uiteraard onze excuses aan mevrouw aan", reageert woordvoerster Inge Debruyne. "Het gaat om een menselijke fout, maar we weten niet waar die gemaakt werd. Iemand heeft een belbus gereserveerd in Kruishoutem en heeft daarbij zijn klantennummer meegedeeld. Vraag is of die persoon zich van nummer heeft vergist of dat een personeelslid van De Lijn het nummer verkeerd genoteerd heeft. Vast staat dat die persoon dus niet kwam opdagen en we weten niet om wie het gaat. We betreuren uiteraard dit voorval, maar mevrouw kan voortaan gerust zijn. De naam van haar man werd definitief uit onze database geschrapt zodat dit nooit meer kan gebeuren."

Bron:
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-...boete-a1986853/

Eigen mening:
Weeral komt De Lijn negatief in de media. De laatste tijd is dit het enige wat we van hen zien, in plaats van positieve veranderingen die ten goede moeten komen van de alledaagse mens zijn het alleen maar onverwachte fouten. Misschien moet De Lijn eerst hun eigen proberen te redden en zorgen dat deze fouten niet meer voor komen vooraleer ze aan een hervorming kunnen denken!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th August 2014, 20:55
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Belbusboete voor overledene

Zoals Ben al aangaf in zijn reactie komt De Lijn de laatste maanden enkel negatief in beeld. De Lijn moet zich herpakken! Ik ken busreizigers die liever met de trein reizen dan met de bus. Als De Lijn bezig blijft zoals het bezig is, zal het na verloop van tijd een heel aantal klanten kwijtraken. Bussen zijn te laat of komen niet opdagen, reizigers voelen zich onveilig bij bepaalde buslijnen, ... . Het verschijnen van dergelijke feiten in de media zet De Lijn in een slecht daglicht. Dit artikel is hier een voorbeeld van. Het is niet de eerste keer dat De Lijn fouten maakt in zijn communicatie. Het is wel goed dat De Lijn zich verontschuldigd heeft, maar dit is niet genoeg. Er is actie nodig om terug een positief beeld te verkrijgen bij de bevolking. Enkel verontschuldigingen en reclame maken zal niet genoeg zijn. Ze moeten dringend nadenken over andere methodes.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.