actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th November 2009, 13:19
Laetitia.De.Schepper Laetitia.De.Schepper is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Schilde
Posts: 92
Agent dient ongehoorzaam meisje (10) elektroshock toe

Agent dient ongehoorzaam meisje (10) elektroshock toe

In de Verenigde Staten heeft een agent een ongehoorzaam 10-jarig meisje beschoten met een pistool dat elektroshocks toedient. De politie was door de moeder van het kind te hulp geroepen omdat het meisje halsstarrig weigerde een bad te nemen voor het slapengaan. Bij aankomst van de agenten lag het meisje krijsend op de grond en was het voor geen rede vatbaar. De moeder gaf daarop een agent de toelating om zijn elektroshockpistool te gebruiken. Het kind raakte niet gewond, maar de burgemeester heeft toch een onderzoek naar de feiten bevolen. Het meisje is voorlopig in een tehuis ondergebracht. (lpb)

www.demorgen.be 19/11/09 11u48
__________________________________________________ _______________
Dat zo'n dingen kunnen gebeuren, snap ik niet. Wie dient er nu een elektroshock toe aan een tienjarig meisje. Stel dat het meisje wel gewond was geraakt. Dan was dit omdat ze niet in bad wilde? En welke moeder laat het nu toe dat iemand haar eigen kind een elektroshock toedient?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th November 2009, 14:07
Mattiaswillems Mattiaswillems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Lichtaart
Posts: 75
Ik vind het nogal extreem om voor zo een simpele reden een elektroshock toe te dienen, zeker in het geval van een tienjarig meisje! Deze actie heeft nu gelukkig niet voor ernstige gevolgen gezorgd, maar stel je eens voor dat zo een kind hartproblemen heeft of door die elektroshock ernstige gezondheidsproblemen krijgt! Ik ben al van het begin een hevige tegenstander van deze elektroschockwapens omdat ze in tegenstelling tot een pistool rapper bovengehaald worden (zie maar naar dit voorbeeld!) omdat je er zogezegd niemand mee kan doden. Ook het gedrag van de moeder vind ik onverantwoord, je eigen kind een elektroshock laten toedienen duidt toch op onverantwoord ouderschap! Het is dus meer dan terecht dat het kind in een tehuis is ondergebracht.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 19th November 2009, 15:40
marie.vanhoof marie.vanhoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Mol
Posts: 74
!!

Schandalig! Die vrouw verdient het niet om moeder te zijn. Wie laat dat nu gebeuren bij z'n eigen kind?? Je moet je kind inderdaad duidelijk maken dat het moet luisteren naar zijn ouders, maar toch niet op zo'n manier! Iedereen weet toch dat kinderen koppig kunnen zijn? Zeg toch gewoon: 'Als je niet in bad gaat, dan lees ik vanavond geen verhaaltje voor'. Of: 'Je wilt toch niet graag een stoute of vuile jongen/meisje zijn?'. Het is beter dat je niet meteen boos wordt. Speel wat in op hun gemoed. Dan zijn zulke onverantwoorde praktijken niet nodig!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 19th November 2009, 16:41
Lies.De.Kock Lies.De.Kock is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Geel
Posts: 74
Dat je als moeder toestemming geeft om je kind een elektrische schok toe te dienen! hallo?! Waar zit die vrouw met haar gedachten?!

Kinderen hebben nu eenmaal hun 'kuur', zoals ze dat op zijn 'kempisch' zeggen. Rustig laten doen, kinderen komen wel tot inkeer zodra ze beseffen dat hun 'voorstelling' niets uithaalt.

Ik versta al helemaal niet dat een politieagent , ik veronderstel gediplomeerd?! (Ik mag hopen van wel)dit soort praktijken normaal vindt. Ik zou beide personen (ouder en agent) toch maar eens naar de psycholoog sturen, ik denk dat het hoog nodig is !
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 25th November 2009, 15:32
chelsy collart chelsy collart is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: oosterwijk
Posts: 82
Toen ik de titel las dacht ik onmiddelijk, wat zou dat tienjarig meisje gedaan hebben?

Dit is toch te stom voor woorden, een meisje een elektrochock geven omdat ze niet in bad wilde! schandalig! Elk kind ter wereld wilt wel een keer niet in bad, is dit al een reden om een kinde hardhandig aan te pakken?

Ik vind het schokkend dat de moeder dit toeliet, maar wat ik nog erger vind is dat de politie dit deed. Zijn deze mensen niet opgeleid om het juiste te doen? Dan zijn ze hier toch in de mist gegaan!

Ik denk dat je als moeder moet zorgen dat je je kind kan opvoeden, en dit gaat met ups en downs, maar voor zoiets de politie bellen, komaan zeg! dan staan ze om de tien minuten voor de deur. Gaat ze telkens de politie bellen als het kind niet in bad wilt of haar eten niet opkrijgt?

waar gaat de wereld heen vraag ik me dan af.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 25th November 2009, 19:06
Elise.Laureys Elise.Laureys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herentals
Posts: 94
Agent dient ongehoorzaam meisje (10) elektroshock toe

Wie haalt het nu in zijn hoofd om de politie op te bellen als je kind lastig doet en niet in bad wil? Welke moeder geeft nu de toestemming om een elektroshock toe te dienen aan haar eigen kind? Ok, ik kan er inkomen dat kinderen af en toe erg vervelend kunnen zijn en dat je dat op de duur ook wel eens beu bent maar dan ga je daar toch helemaal anders mee om! Je mag eens kwaad worden en je eisen stellen, kinderen moeten immers leren wat mag en niet mag, maar kinderen mishandelen? Neen, dat kan echt niet!
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 25th November 2009, 19:30
jillie.dams jillie.dams is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Wiekevorst
Posts: 50
Sorry maar dit is compleet absurd. Welke moeder doet haar eigen kind dit aan. Dit is pure kindermishandeling. Dan vraag ik mij af waarom dan ouder worden als je het niet aankan? Ok kleine kinderen hebben soms slechte momenten maar moeten ze daarom al de politie bellen en ze met elektrische schokken kalm maken (zeker als het meisje maar 10 jaar oud is!). Wie weet wat dit kind allemaal hiervan kan overhouden? Stel: het kon ook verschrikkelijk fout aflopen. Zouden de politie-agent en de moeder dan met hun schuldgevoelens kunnen omgaan? Gelukkig is het meisje nu in een tehuis, waar ze (hopelijk toch) veilig is tegen dit onverantwoord misbruik.
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 25th November 2009, 21:13
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
Wow dude, die kleine krijgt daar ff een paar duizend volt te slikken...
Kattenspel wordt rattenspel? Een kind tast z'n grenzen af, moet zeker bestraft worden als-ie erover gaat, maar euhm.. Had die agent geen pepperspray? Nét iets erover In My Honest Opinion
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 25th November 2009, 22:42
nathalie.geyzen nathalie.geyzen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Nijlen
Posts: 57
Wow, ik weet dat de wetten in Amerika anders zijn dan hier maar dat vind ik toch wat extreem. Gaat dat tevens niet in tegen de rechten van de mens én de rechten van het kind? Wat is nou het probleem als dat kind haar bad 1 keertje niet wil pakken? Daarvoor laat je je dochter toch niet beschieten met elektroschokken? Ach, sommig ouders weten gewoon niet hu ze hun kinderen moeten opvoeden. Die agenten zouden trouwens neit zomaar een kind mogen beschieten, ook al kregen ze toestemming van de moeder. Zo als ik al zei, gaat dit in tegen de rechten van de mens én het kind!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.