actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th November 2013, 13:32
Wannes.R*tthier Wannes.R*tthier is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Gierle
Posts: 20
"40 is oud? Nee, dit is oud!"

Ze straalde op haar eigen halloweenparty, eind vorige week. Foto’s van een hoogbejaarde Heidi Klum gingen de wereld rond. Bijna onherkenbaar als 95-jarige gaf ze zelfs de meest sexy halloweenoutfits op haar party het nakijken. Maar de keuze voor deze opmerkelijke make-over had een dieper liggende reden: Klum was het gezeur over haar 40e verjaardag, die ze begin juni vierde, meer dan beu.
"Er is zoveel gepraat en geschreven over het feit dat ik 40 geworden ben dit jaar en hoe het moet voelen om al zo oud te zijn. Maar ik dacht: “Is dat waar jullie mee bezig zijn?” Ik zal jullie eens tonen wat het echt is om oud te zijn!", aldus Klum op de celebritywebsite People.

De make-over gebeurde door visagist Bill Corso, een voormalige Oscar-winnaar: "Hij heeft mijn gezicht helemaal verbouwd. Al mijn ideeën, zoals de grijze haren, de geelachtige tanden, de massa rimpels, de melkachtige ogen, hij zette ze allemaal om in realiteit."

"Als outfit koos ik voor een vintage Chanel. Want hoe oud je ook bent, met Chanel kan je nooit verkeerd doen."

"Ach, het leven is al ernstig genoeg. Het was geweldig om iemand anders te zijn en zo eens uit de bol te kunnen gaan."

Toch bleek een blogster van de Britse nieuwswebsite The Guardian niet echt gecharmeerd door Klums make-over: "Ik kan deze stunt niet anders dan aanstootgevend beoordelen. Er is hier duidelijk een lijn overschreden. Dat zij dit deed had maar één bedoeling en dat was te lachen met oude mensen. Ten koste van deze mensen. Wij -ik ben zelf 58- moeten protesteren tegen deze nonsens. Jonge generaties moeten de voordelen van het ouder worden inzien en ouderen niet beperken tot stereotypes en karikaturen."

Reacties bleken alle kanten uit te gaan, van "Klum heeft te veel geld en weet niet wat ze ermee moet doen" tot "Ik zou heel graag willen oud worden met Klum".

mening:
Mooi om zien.
Hoe iemand met een reactie op haar eigen 'geschoffeerd zijn' toch ook weer, ongewild,
iemand anders, in dit geval de 'echte' ouderen, schoffeert.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th November 2013, 19:56
c*arlotte.meeus c*arlotte.meeus is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: lichtaart
Posts: 125
Het is inderdaad niet de bedoeling geweest van Klum om oudere mensen te beledigen. Ze wilde gewoon aantonen dat ze zelf nog een levendige, jonge vrouw is ondanks het feit dat ze 40 is. Ik stel me hierbij enkel de vraag of dit artikel een meerwaarde geeft aan onze kijk op actualiteit. Dit artikel is enkel uit op sensatie en dus boecht !
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 11th November 2013, 18:57
Wannes.R*tthier Wannes.R*tthier is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Gierle
Posts: 20
Ik zie het maatschappelijk relevante van dit artikel wel in. Je moet juist oppassen met dingen die je post omdat je dan misschien andere mensen zou kunnen raken. Daar zit hier de boodschap in.
Door te reageren op iets dat jou raakt moet je oppassen dat je met deze reactie ook niet iemand anders raakt.
Ze kon de draagwijdte van haar eigen reactie niet inschatten omdat ze enkel aan haar eigen reactie dacht.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.