actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd October 2013, 14:22
A*s Van den Kieboom A*s Van den Kieboom is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Westmalle
Posts: 85
Opnieuw radioactief cesium waargenomen voor kust van Fukushima

Opnieuw radioactief cesium waargenomen voor kust van Fukushima

Tepco, de uitbater van de Japanse kerncentrale Fukushima, heeft dinsdag gezegd dat er voor de tweede keer sinds augustus radioactief cesium werd waargenomen bij een meting van het zeewater, een kilometer voor de kust van de kerncentrale.

De waarneming is geen goed nieuws voor de Japanse eerste minister Shinzo Abe. Volges Abe is het stijgende niveau van het radioactief water in de kerncentrale namelijk onder controle en kunnen de radioactieve lekken niet ontsnappen uit de haven van de kerncentrale.

De waargenomen hoeveelheid cesium-137 ligt lager dan de wettelijke toegelaten 90 becquerel per liter cesium-137 dat uit een kerncentrale mag ontsnappen. Deze hoeveelheid is volgens de Wereldgezondheidsorganisatie evenmin bedreigend voor het drinkwater.

Bron:
De standaard - 22 oktober 2013
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131022_00803571

Eigen mening:
Ik verwachtte dat er na een paar jaar alle schadelijke stoffen toch verdwenen zouden moeten zijn, dit blijkt niet het geval. Het is dan misschien niet schadelijk voor de gezondheid, maar ik heb hier toch mijn twijfels over.
Als er hier actief wordt gevist, dan zijn deze vissen volgens mij ook zwaar besmet met het radioactieve afval dat schadelijk is voor de mensheid.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.