actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th November 2015, 12:30
amberw#llekens amberw#llekens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Balen
Posts: 28
Protest in Taiwan tegen ontmoeting met Chinese leider

07/11/15 om 03:45 - Bijgewerkt om 03:45

In de Taiwanese hoofdstad Taipei zijn in de nacht van vrijdag op zaterdag honderden mensen op straat gekomen. Ze betogen naar aanleiding van de geplande ontmoeting tussen de Taiwanese president Ma Ying-jeou en zijn Chinese ambtgenoot Xi Jinping.
De manifesten droegen borden met het opschrift "Taiwan onafhankelijk". Sommigen van hen probeerden ook het parlementsgebouw binnen te dringen, maar zij werden tegengehouden door de politie. Zaterdagochtend bevinden zich nog altijd een tiental manifestanten voor het gebouw van het Taiwanese parlement.

Ook aan de buurt van de luchthaven hadden heel wat demonstranten zich verzameld. Sommige betogers staken foto's van de Chinese en Taiwanese leider in brand. Daarbij werden ook slogans geroepen, waarbij Xi Jinping als een "Chinese dictator" en Ma Ying-jeou als een "verrader" werd omschreven.

Volgens de politie werden er aan de luchthaven verschillende manifestanten opgepakt, maar het is niet duidelijk om hoeveel mensen het gaat.

'Verkoop'

Zaterdag om 15.00 uur (8.00 uur Belgische tijd) zullen Ma en Xi in Singapore achter gesloten deuren met elkaar spreken. Het is voor het eerst dat de leiders van Taiwan en China elkaar ontmoeten. De twee presidenten zullen naar verwachting hun standpunten over de consolidatie van de vrede uitwisselen.

Taiwan is sinds 1949 onafhankelijk, maar het wordt niet erkend door China, dat het eiland nog altijd als een opstandige provincie beschouwt. Een deel van de Taiwanese bevolking verwijt president Ma Ying-jeou nu dat hij het land aan China "verkoopt".

(Belga/RR)
Bron: http://www.knack.be/nieuws/wereld/p...mal-623717.html

Eigen mening: Ik begrijp de frustraties van Taiwan. De manier waarop ze door hun Chinese collega's worden behandeld is beneden alle peil. Sinds het einde van de Chinese burgeroorlog in 1949 leven China en Taiwan al heel lang op gespannen voet met elkaar. Taiwan is namelijk al 66 jaar onafhankelijk.Maar deze onafhankelijkheid wordt niet erkend door China
Ik dacht dat we op de dag van vandaag in een democratische wereld leefde maar dat heb ik precies verkeerd gedacht. Het is gewoon kinderachtig van China om Taiwan niet als een onafhankelijk land te zien. Volgens mij willen de Chinezen gewoon laten zien hoeveel macht ze hebben. Dit is voor mij echt een heel verkeerd signaal van China naar de rest van de wereld. Ik snap de ongerustheid van Taiwan dus heel goed. Nu dat de 2 landen met elkaar willen spreken is dan wel een lichtpuntje in dit artikel. Hiermee willen ze aan hun bevolking laten zien dat ze kun onderlinge relaties terug willen verbeteren. Nu of dit gaat lukken is nog maar de vraag. Ik heb er zo mijn twijfels over.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.