actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th November 2011, 18:55
Heleen.Mariën Heleen.Mariën is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Arendonk
Posts: 104
250 ton aan Eiffeltorens in beslag genomen

In een opslagplaats nabij Parijs heeft de politie zo'n 250 ton kleine Eiffeltorens 'made in China' in beslag genomen. Samen met andere souvernirs waren de goederen bestemd voor de illegale verkoop op toeristische trekpleisters. Dat werd vernomen bij politiebronnen.
De souvenirs werden aangetroffen in een opslagplaats in Aubervilliers, in een buitenwijk ten noorden van Parijs. De onderzoekers van de politie stelden begin september vast dat een winkel in het centrum van Parijs verantwoordelijk was voor de bevoorrading van een honderdtal illegale straatverkopers.

De verantwoordelijke van de winkel, zijn vrouw, zijn zoon en de voormalige winkeluitbater, allemaal Chinese inwoners, werden afgelopen maandag opgepakt.

Straatverkoop is in Frankrijk strafbaar met een celstraf van zes maanden en een boete van 3.750 euro. In de Parijse regio werden tussen maart en september zo'n 4.000 straatverkopers opgepakt.

DS, 10/11/2011

mijn mening: In eerste instantie dacht ik dat dit artikel boecht was. Aangezien ik zelf onlang in Parijs ben geweest, was ik toch geïnteresseerd in dit artikel. Na het gelezen te hebben, vond ik dit toch meer journaal omdat straatverkopers een veelvoorkomend fenomeen zijn in de grootsteden. Ik erger mij hier echt mateloos aan. Je wil rustig een monument bezoeken en voor je bij het monument zelf bent, ben je reeds enkele malen door straatverkopers aangesproken. Als ze direct een andere richting uit zouden gaan (wat sommigen wel doen) als je laat zien dat je niet geïnteresseerd bent in de souvenirs die ze verkopen, kan ik er nog vrede mee nemen. Maar dan heb je vaak zo'n verkopers die blijven aandringen. Ik verkies nog steeds souvenirwinkeltjes. Je kan er rustig kiezen en je neemt wat je mooi vindt. Ga je buiten zonder iets gekocht te hebben, zullen de verkopers je vriendelijk gedag zeggen. Als je daar koopt, steun je tevens de lokale economie aangezien de meeste straatverkopers geen handelsregister hebben en daardoor niet bijdragen tot de lokale economie.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.