actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th November 2011, 14:03
jorina jorina is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Itegem
Posts: 149
Duitse fiscus eist geld van Belgische dwangarbeiders

Duitse fiscus eist geld van Belgische dwangarbeiders

De Duitse fiscus wil dat duizenden Belgen die tijdens de Tweede Wereldoorlog gedwongen werden om in nazi-Duitsland te werken belastingen betalen op hun pensioen. De Belgische Rijksdienst voor Pensioenen heeft al tientallen klachten binnengekregen van boze ex-dwangarbeiders of hun nabestaanden.
.Het Duitse parlement heeft in het najaar van 2010 een wet goedgekeurd waarin staat dat pensioenen van dwangarbeiders met 17 procent worden belast. De belasting geldt met terugwerkende kracht tot en met 2005. Dat berichten Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg zaterdag.

Belgische dwangarbeiders uit de jaren veertig of hun weduwen hebben de afgelopen weken een brief gekregen van een belastingkantoor in de Duitse deelstaat Brandenburg waarin staat dat ze de belastingen moeten betalen. Voor velen lopen de kosten tot in de honderden euro.

De FOD Financiën zegt niets te kunnen doen voor deze mensen.

Bron: www.destandaard.be
Eigen mening: Hoe erg is dit? Belastigen betalen op je pensioen omdat je zoveel jaar geleden in de oorlog in Duitsland hebt gewerkt, onder dwang dan nog!. Die mensen hebben zelf zo veel gemaakt, hebben in oorlogstijd onder dwang moeten werken, en velen onder hen hebben daar nu nog nachtmerries van. Nu die mensen dan belastingen op hun pensioen gaan laten betalen? Komaan seg, dat is toch te zot voor woorden. Wie verzint er zelfs ook zo maar iets. Als mensen hier iets tegen willen doen, moeten ze al alles in het Duits gaan regelen, want hier hebben ze daar niets mee te maken. Ik hoop dat er zo veel klacht hier op komt en dat die wet gewoon wordt afgeschaft.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th November 2011, 19:13
Jonas Lievens Jonas Lievens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Geel
Posts: 29
Wanneer dit in Duitsland wordt beslist geld dit toch enkel voor Duitste burgers en niet Belgische burgers. Ze hebben dan wel in Duitsland gewerkt (onder dwang) maar niet de nationaliteit aangenomen. Ook kan hier volgens mij wel individueel tegen ingegaan worden. Vragen om bewijzen dat ze wel degelijk dwangarbeid hebben verricht en klachten neerleggen lijken me een sterke boodschap te geven dat we het er niet mee eens zijn. Zij zijn het slachtoffer van de gehele situatie geweest en deze nogmaals bestraffen gaat te ver.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 20th November 2011, 14:53
Wouter G Wouter G is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 69
Ik vind dit erg verdacht, kan Duitsland dat wel? Is dit besproken met de huidige ontslagnemende regering? Kan onze regering hier wel een beslissing over vellen? En nog tien andere vragen zou je kunnen stellen. Mij lijkt het onmogelijk dat zoiets zou kunnen, even herformuleren? Duitsland: de economische motor van Europa gaat geld uit de zakken kloppen van gepensioneerde Belgische mensen die onder dwang tijdens WOII in Duitsland zijn moeten komen werken. Klinkt mij logisch in de oren
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.