actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th November 2013, 08:06
R*my.DeDoncker R*my.DeDoncker is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Tessenderlo
Posts: 83
Computerfout: studenten toch geslaagd voor ingangsexamen

Computerfout: studenten toch geslaagd voor ingangsexamen

Een tiental gebuisde studenten mag, drie maanden na het ingangsexamen arts of tandarts, toch aan de opleiding beginnen. De computer was de grote schuldige, zegt Bernard Himpens van de examencommissie in Het Laatste Nieuws. ‘Door een fout in ons computersysteem kregen sommigen net een puntje te weinig om te slagen.’
Het was een student die de fout vaststelde toen hij zijn examen mocht inkijken tijdens Allerheiligen. ‘Hij ontdekte dat hij één vraag meer juist had en dat bleek correct’, zegt Bernard Himpens, voorzitter van de examencommissie. ‘We hebben het gecontroleerd en vastgesteld dat de student gelijk had.’ Nu alle resultaten nageteld zijn, blijkt dat een tiental studenten nog geslaagd is voor het ingangsexamen en dus aan de opleiding arts of tandarts mag beginnen. ‘We hebben ze allemaal gecontacteerd, het valt ons echt zwaar.’

Een van de studenten in dat geval is Matthieu Haeck (17) uit Drongen. ‘Ik las de brief en viel steil achterover’, vertelt hij in Het Laatste Nieuws. ‘Wat een bevrijding.’ Dus belde Haeck meteen de universiteit om van richting te veranderen. ‘Ik was dan maar begonnen aan een een opleiding kinesitherapie, maar gelukkig kan ik nog van richting veranderen. Door dat foutje ben ik wel veel geld kwijt. Voor 300 euro aan boeken heb ik voor niets gekocht en ik moet er nu nog een hoop nieuwe kopen. Bovendien heb ik twee maanden van de opleiding gemist.’

De examencommissie zegt niet te zullen tussenkomen in de extra kosten, maar er wel bij de universiteit op aan te dringen alle studenten snel op de rails te zetten.

Bron: www.standaard.be, 14/11/2013

Eigen mening
Het verbaast mij dat er iets is fout gelopen met de ingangsexamen. Goed dat die ene student zijn examen ging inkijken, anders was het waarschijnlijk nooit uitgekomen. Al bij al is het een fout die iedereen kan overkomen, hoewel het veel impact heeft op de personen die nu wel door het ingangsexamen zijn geraakt en nu allemaal nieuwe boeken moeten aankopen. Een oplossing om dit in het vervolg te voorkomen is misschien de examens die net gebuisd zijn nog eens zelf na te kijken i.p.v. dat alleen de computer het nakijkt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.