actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th March 2014, 19:27
B*ent.Boeckmans B*ent.Boeckmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Vorselaar
Posts: 69
N-VA levert eerste Marokkaanse burgemeester in Vlaanderen

Binnen drie jaar wordt Nadia Sminate de eerste burgemeester van Marokkaanse afkomst in Vlaanderen. Dat deelt de N-VA met trots mee.

In Londerzeel heeft de partij een bestuursakkoord gesloten met CD&V en het kartel sp.a-Groen. Uittredend CD&V-burgemeester Jozef De Borger wordt de eerste drie jaar burgemeester. Daarna volgt N-VA-Kamerlid Nadia Sminate hem op.

Nadia Sminate is 30, licentiate in de Romaanse talen en sinds 2010 volksvertegenwoordiger voor de N-VA, waar ze in de commissie sociale zaken en volksgezondheid actief is.

Bart De Wever is zeer blij: "Dit bewijst dat ook mensen met allochtone roots het ver kunnen schoppen in de samenleving. Het N-VA-verhaal van inburgering en integratie is een bij uitstek positief verhaal van gemeenschapsvorming en harmonie. Ik ben er trots op dat mijn partij de eerste is om een burgemeester te leveren die Marokkaanse roots heeft en zich tegelijk op-en-top Vlaming voelt."

Bron: www.gva.be 11/03/2014

Eigen mening: Dit artikel gaat heel wat teweeg brengen. Enerzijds is het geweldig om te horen dat ook vreemdelingen het ver kunnen brengen, en dat zelfs N-VA een Marokkaanse kandidaat voordraagt! Het klopt dus niet dat N-VA uit een bende fascisten of racisten bestaat. Anderzijds gaan veel mensen die juist om die reden voor N-VA stemden, misschien hun stem intrekken. Dit wordt volgens mij een artikel dat nog veel commotie kan veroorzaken, en als ik zoal andere forums heb gelezen dan zijn er al veel Vlaams Belangers die reageren met erg racistische praat.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.