actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st December 2015, 16:07
rani.v*nthielen rani.v*nthielen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Beerzel
Posts: 20
Leerlinge (13) klaagt over buikpijn en bevalt in toiletten van haar school

Bron: hln.be
Door: redactie
1/12/15 - 09u23 Bron: NDTV
Een meisje van dertien is bevallen in de toiletten van haar school in India. De 13-jarige leerlinge klaagde over buikpijn en werd door de leerkracht naar het toilet gestuurd.
Samen met een klasgenootje ging ze naar de toiletten van haar school in Hyderabad. Ogenblikken later liep het klasgenootje terug naar de klas om te melden dat het meisje net bevallen was. De ouders van het meisje werden meteen verwittigd.

Het personeel en de leerkrachten van de school waren geschokt. Niemand had immers gemerkt dat het meisje zwanger was. "Ze was erg mager en droeg traditionele kledij. Haar buik was hierdoor niet goed zichtbaar. Ze zat ook vaak met haar tas op haar schoot", zei de leerkracht van de jonge moeder in een reactie aan de Indiase zender NDTV.

Pas na de bevalling werd er klacht ingediend tegen een buurman van het kind. Hij zou het meisje verkracht en bezwangerd hebben. Volgens een hoofdleraar waren de ouders vermoedelijk op de hoogte van de zwangerschap maar durfden ze niet naar de politie stappen uit vrees gestigmatiseerd te worden.

Volgens haar klasgenootjes was het meisje de laatste tijd opvallend rustig en teruggetrokken. Ze wilde ook niet meer met hen spelen.

Eigen mening:
Ik snap niet dat je zoiets een meisje van 13 kan aandoen, dat is gewoon onmenselijk. Het meisje zal sowieso getraumatiseerd zijn van wat die buurman haar heeft aangedaan, dat ze er heel haar leven met gaat moeten rondlopen. Zoiets gaat ze nooit vergeten. Wat zou er zelfs gebeuren met het kindje want moest ik bevallen zijn van iemand die mij zou verkracht hebben, zou ik het kindje eigenlijk niet willen bijhouden. Maar dan vind ik het ook weer erg voor het kindje dat hij/zij nooit zijn echte ouders zou kennen. Een positief deel kan zijn dat het kindje ook nooit zal weten dan dat hij eigenlijk door verkrachting is ontstaan. Dit is gewoonweg verschrikkelijk voor zowel de jonge moeder, het kind en de ouders van het meisje. Ik hoop dat ik zoiets nooit zal meemaken! Kon het maar vermeden worden voor iedereen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.