actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th November 2017, 12:19
Jens.W*illems Jens.W*illems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Merksplas
Posts: 33
Man zwaargewond na explosie van vuurwerk in woning

Bij een ontploffing in een woning in Halle-Booienhoven bij Zoutleeuw in Vlaams-Brabant is zaterdagavond een man zwaargewond geraakt. De explosie werd veroorzaakt door vuurwerk. Dat heeft de brandweer van Landen bevestigd.

De brandweer van Landen moest uitrukken naar de Dorpsstraat in Halle-Booienhoven, een gemeente in Vlaams-Brabant op de grens met Limburg. In een pand op nummer 10 was brand uitgebroken door een ontploffing die werd veroorzaakt door vuurwerk dat in een kist in de woning opgeslagen was. Hoe het vuurwerk tot ontploffing kwam, is nog niet duidelijk.

Verschillende ambulances en hulpverleners snelden ter plaatse nadat ze iets voor 20 uur een oproep kregen voor een explosie gevolgd door een woningbrand en verschillende personen nog in de woning aanwezig waren.

Toevallige passanten troffen de dame in paniek aan achter de afsluiting. De poort bleek echter op slot waarop een van hen er over kroop om hulp te gaan bieden. Eerst werden de kinderen in veiligheid gebracht en kon de hulpzate burger enkele brandhaardjes blussen met een tuinslang en ontfermde zich tot de hulpdiensten ter plaatse waren over het slachtoffer.

De man van het nieuwe samengestelde gezin, een 30-er liep zware brandwonden op en werd overgebracht naar het ziekenhuis. Het kleine meisje in het gezin liep brandwonden op aan een arm en voetje; de jongen en de moeder bleven vrijwel ongedeerd maar waren diep aangedaan van het gebeuren.

Mobiele urgentiegroepen van ziekenhuizen uit Leuven en Sint-Truiden kwamen ter plaatse. Brandweer kon ook nog de hond des huizes, een mopshond, uit het huis redden. Ook die bleek zeer angstig na het incident.

BRON: https://www.demorgen.be/binnenland/...oning-bed93da6/

Eigen mening: Nog maar eens zien we dat we vuurwerk gevaarlijk is. Ik ben nooit voorstander geweest van vuurwerk. Als er met nieuwjaar vuurwerk wordt afgestoken kom ik liever niet te dicht in de buurt. In sommige gemeenten mogen de burgers al geen vuurwerk meer afsteken maar misschien moeten ze dit maar eens veralgemenen naar heel België. Laat de brandweer in elk dorp vuurwerk afsteken tijdens de nacht van 31 december en 1 januari en voor de rest geen vuurwerk. Toen ik nog zeer jong was is er in de omheining van onze overburen een vuurwerkpijl terecht gekomen en is heel hun omheining van de tuin afgebrand. Hierdoor ben ik misschien tegen vuurwerk, want ik ben er zeker van dat anderen vinden dat vuurwerk wel moet toegelaten worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.