actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th May 2014, 16:23
c*dric.willemsen c*dric.willemsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Provincie Antwerpen
Posts: 235
CO2-uitstoot in België daalt minder snel dan EU-gemiddelde

De CO2-uitstoot door verbranding van fossiele brandstoffen is vorig jaar in België afgenomen met 0,3 procent tot 87,4 miljoen ton. Dat blijkt uit een eerste raming van het Europese statistiekbureau Eurostat. België doet minder goed dan gemiddeld in de EU (-2,5 procent), maar buurlanden Frankrijk en Duitsland scoren nog slechter.

Duitsland blijft met ruime voorsprong de grootste CO2-uitstoot hebben in de Europese Unie, en vorig jaar was er nog een stijging met 2 procent tot bijna 760 miljoen ton. CO2-uitstoot is in belangrijke mate verantwoordelijk voor de opwarming van de aarde en telt voor circa 80 procent van de broeikasgasuitstoot in de EU, stelt Eurostat.

Van de 28 EU-lidstaten waren er 22 die een daling van de CO2-uitstoot lieten optekenen. Cyprus, Roemenië en Spanje kenden procentueel de sterkste dalingen. Denemarken, Estland, Portugal, Duitsland, Frankrijk en Polen zijn de enige EU-landen die vorig jaar een hogere CO2-uitstoot hadden dan in 2012. Gemiddeld was er in de EU een afname met 2,5 procent tot 3,4 miljard ton.

Bron: De Morgen (7/5)

Commentaar: Ik snap goed dat men de CO2-uitstoot niet "zomaar" kan verminderen. Denk maar aan alle fabrieken, auto's, vliegtuigen, ... die veel CO2 uitstoten. Zonder deze middelen stort heel onze economie ineen. Geleidelijk afbouwen van de CO2-uitstoot lijkt me haalbaar, mits de nodige "vervangende" middelen. Auto's die op waterstof of zonne-energie rijden vind ik persoonlijk al een stap in de goede richting. Als we dit globaal zouden kunnen uitbreiden, dan zie ik enkel maar voordelen!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th May 2014, 16:37
jente.peeters jente.peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Geel
Posts: 59
Ik ben het eens met de mening van Cedric. Als we de CO- uitstoot willen verminderen dan zullen er bepaalde zaken moeten veranderen. Zo kunnen we overschakelen op zonne-energie. Dit kan op een heleboel zaken worden toegepast waardoor de uitstoot al zal dalen. Op dit moment zijn er veel mensen in Europa nog niet overtuigd van deze andere energiebronnen. Als dit zou veranderen en hier meer over wordt verteld zal de uitstoot zeker dalen op lange termijn.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 7th May 2014, 18:39
g*elle.jansen g*elle.jansen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 100
Ik ga zeker akkoord met de voorgaande meningen. Heel veel mensen weten wel dat het dringend tijd wordt om zaken te veranderen, maar doen hier niets aan. Ik denk dat ik mezelf hier ook schuldig aan moet bevinden Ze willen wel dat er dingen veranderen, maar willen er zelf niets voor 'opgeven'. Voor vele mensen is het volgens mij een ver-van-mijn-bed-show, wat ik ergens ook wel begrijp want wie merkt er nu al resultaat van? Maar als je even verder denkt en logisch je verstand gebruikt, zal je gaan beseffen dat dit voor ons nageslacht best wel levensbedreigend zou kunnen zijn. Het lijkt misschien makkelijk gezegd om de kleine aanpassingen te doen, maar denk aan de toekomst. Het zal niet van een leien dakje gaan en er zal veel moeten gebeuren, best stap voor stap, maar als alle landen het nut ervan inzien wordt dit hopelijk een succes! Ik hoop dat we samen als land en met al de andere landen ons steentje kunnen bijdragen aan de natuur!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 7th May 2014, 21:47
P*eter.desmedt P*eter.desmedt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2012
Locatie: Vosselaa
Posts: 109
Ik vrees ervoor dat er de komende jaren nog niet genoeg verandering zal komen in de CO2-uitstoot van ons land. Iedereen weet dat het dringend tijd wordt om iets te doen aan onze uitstoot, maar toch investeert men amper in groene energie, groene auto's...

Dit gaat de komende jaren waarschijnlijk ook nog niet veranderen. Men zal blijven uitstoten totdat men gewoon geen keuze meer heeft. Heel deze wereld draait (jammer genoeg) rond geld en zolang groene energie niet genoeg geld opbrengt, gaat men daar gewoon niet grootschalig in investeren. Een zeer jammere zaak...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.