actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th March 2014, 01:47
l*tte.demeulder l*tte.demeulder is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Zoersel
Posts: 145
Helft auto's Parijs mag weg niet op vanwege hevige smog

Helft auto's Parijs mag weg niet op vanwege hevige smog

Vanwege de hevige smog in Parijs moet de helft van de automobilisten hun voertuig daar maandag laten staan. Mogelijk mag de andere helft juist op dinsdag niet de weg op, schrijven lokale media. Sinds een paar dagen is het openbaar vervoer en de huur van fietsen en elektrische auto's al gratis om de Co2-uitstoot zoveel mogelijk te beperken.

De smog komt voort uit een combinatie van luchtvervuiling, veel zon en weinig wind. De lucht is op dit moment zo vuil dat die gezondheidsrisico's oplevert. Komende maandag, een oneven dag (17 maart), mogen alleen auto's met een oneven nummerplaat in en om Parijs worden gebruikt. Of de voertuigen met een even nummerplaat dinsdag aan de beurt zijn, wordt later bepaald. Voor hulpdiensten, vuilniswagens, taxi's en auto's van particulieren met minstens drie passagiers geldt de regel niet.

Franse automobilisten gingen één keer eerder gebukt onder de om-en-om-maatregel: in 1997 gooide slechte luchtkwaliteit ook al roet in het eten.

Bron: De Morgen

Mening:
In België kennen we het smog alarm ook. Wij moeten ons ook aan beperkingen houden zoals op delen van de autostrade een maximale snelheid van 90 km/u. Dit zijn maatregelen die nodig zijn bij ons. Maar als we dan naar Parijs gaan kijken is de smog veel erger, hierdoor zijn de maatregelen ook eens zo groot. Maar ik ben er van overtuigd dat deze maatregelen nodig zijn om de smog zo veel mogelijk in te perken in de mate van het mogelijke. Dit is ook een maatregel om de gezondheid van mensen niet nog meer in gevaar te brengen. De inwoners van Parijs worden nu al blootgesteld aan gezondheidsrisico's. We kunnen dus wel concluderen dat België nog blij kan zijn met de maatregelen die wij hebben en het smog probleem.
Dit is echter niet de eerste keer dat Frankrijk hier mee te kampen heeft. In het artikel staat vermeld dat ze dit in 1997 ook al mee gemaakt hebben. Ik hoop dat de wind snel komt opzetten zodat de smog weg kan trekken. Hierdoor kunnen mensen terug met hun dagelijkse leven verder gaan en zijn de gezondheidsrisico's zo snel mogelijk van de baan.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th March 2014, 09:48
R*bin.Claesen R*bin.Claesen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 87
Ik denk dat het 'opzetten van de wind' in dit geval geen hulp zal bieden. Oké, de smog zal wegtrekken (voorlopig) en de gezondheidsrisico's worden (voorlopig) beperkt. Je zegt dat dit goed zou zijn, zodat de mensen hun normale leven weer kunnen herpakken, maar ik denk persoonlijk dat daar juist het schoentje wringt.

Misschien is het niet zo slecht dat de wind momenteel even uitblijft. Op deze manier worden we allemaal geconfronteerd met wat we op gang aan het brengen zijn. Het feit dat dit gebeurt, wil net zeggen dat we ons oude leven niet mogen hernemen. Ik vind persoonlijk het 'op maandag de oneven nummerplaten, op dinsdag even nummerplaten' voor in de grote steden een prima oplossing. Het feit dat men dan openbaar vervoer en fietsgebruik gratis maakt, maakt het helemaal leefbaar. Indien iedereen nu nog zijn luiheid aan de kant wil zetten en probeert te genieten van de frisse ochtendlucht onderweg naar het werk (op de fiets of al wandelend naar de bus), zijn we al een stap dichter bij de oplossing. Knap dat er regels als dit worden opgesteld, hopelijk houdt de mensen zich hier ook aan.

We merken dat de seizoenen momenteel al een beetje in de knoop liggen. Misschien is dit een teken dat wij ons aan de aarde moeten aanpassen en de aarde zich niet aan ons.. De tijden van 'het onszelf het zo gemakkelijk mogelijk maken' zijn voorbij, denk ik

Laatst aangepast door R*bin.Claesen : 17th March 2014 om 09:53.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.