actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th December 2017, 07:39
jana.m*rien jana.m*rien is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Wiekevorst
Posts: 80
N-VA blaast energiepact met kernuitstap nu al op

N-VA zal geen energiepact ondertekenen waarin staat dat de kerncentrales in 2025 moeten sluiten. Dat berichten de Mediahuis-kranten vrijdag.

Tegen Kerstmis zouden de vier energieministers van ons land dit pact op tafel leggen: een plan dat bepaalt waar België op energievlak naartoe wil. Alle ministers hebben al gezegd dat de kerncentrales in 2025 dicht moeten - wat trouwens in het regeerakkoord staat.

Maar N-VA wil geen 'blanco cheque' tekenen. Volgens de partij is er nog altijd geen studie die aantoont dat ons land zonder kernenergie verder kan en hoeveel dat gaat kosten.

Vlaams minister-president Geert Bourgeois (N-VA) liet al verstaan dat het nog te vroeg is om kernenergie volledig te bannen. Maar N-VA-parlementsleden Bert Wollants en Andries Gryffroy trekken de logica nu ook politiek door, schrijft Het Nieuwsblad.

Als de energieministers daarvoor een voorstel doen, zullen de Vlaams-nationalisten zich daar binnen de regering tegen kanten, klinkt het.

De kans dat het energiepact er tegen eind dit jaar ligt, lijkt dus bijzonder klein.


Bron: http://www.knack.be/nieuws/belgie/n...mal-936541.html
Datum: 8 december 2017

Eigen mening: Ik kan heel goed begrijpen dat N-VA nog geen contract wil ondertekenen. Zonder bewijzen van een mogelijke oplossing is dit dan ook een riskant gegeven. Ik snap anderzijds ook wel dat de andere ministers voortgang willen boeken, maar daar is momenteel gewooonweg onvoldoende zekerheid voor. Dit lijkt mij een onderwerp dat nog gedurende lange tijd gaat aanslepen.
Kernenergie volledig laten wegvallen, lijkt mij op dit moment nog geen goed idee. Ze moeten hier wel over blijven nadenken en vooral hier onderzoek naar voeren. Op lange termijn zal het dan wel mogelijk zijn voor ons land om zonder kernenergie verder te kunnen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.