actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th December 2016, 18:15
Fouad.A*di Fouad.A*di is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2016
Locatie: Lommel
Posts: 25
Oxfam: 'België in top 20 grootste belastingparadijzen'

België is een van de twintig landen die het hardst meegaan in de 'race to the bottom' naar een alsmaar lagere vennootschapsbelasting en andere belastingsvoordelen voor bedrijven. Dat blijkt uit een onderzoek van de ngo Oxfam.
311
Keer gedeeld

© Reuters
Volgens het onderzoek van Oxfam staan Bermuda, de Kaaimaneilanden en Nederland bovenaan het klassement van landen die een "belangrijke rol spelen als vennootschapsbelastingsparadijs". België staat tussen de plaatsen 15 en 20 (die plaatsen werden niet gerangschikt).

"Er zijn geen winnaars in deze race", zegt Oxfam-adviseur Esmé Berkhout. "Gewone mensen, vooral de armsten, betalen de prijs voor deze roekeloze competitie."

Oxfam nam voor het onderzoek in overweging in welke mate landen een "beschadigend belastingsbeleid" hanteren, "voorzien in oneerlijke en onproductieve stimulansen" en het gebrek aan samenwerking "met internationale processen tegen belastingsontwijking". Voor Berkhout helpen deze belastingparadijzen "grote bedrijven jaarlijks miljoenen dollars te ontvreemden van andere landen".

Bron: http://m.trends.knack.be/economie/o...3076.1480276267 op 12/12/2016

Eigen mening: Ik vind dit een raar artikel. België is totaal geen belastingparadijs. Men wil de vennootschapsbelasting verlagen maar we zijn nog altijd niet zover. Er verschijnen tientallen artikelen over het verlagen van belastingen maar dit is er nog steeds niet gekomen. Ik stel me ook de vraag of de vennootschapsbelasting werkelijk zal verlagen als men belastingverminderingen zal afschaffen. Dat geeft een vertekend beeld. Het is natuurlijk eerlijker dat de grote bedrijven even veel belastingen betalen als de kleine ondernemer. Maar of het ooit zo ver gaat komen weet ik niet. Ik vind dat men meer aandacht moet besteden aan het verlagen van de belastingen voor de kleine ondernemer en de gewone werkende mens.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.