actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th December 2016, 21:32
Axel.B*yweert Axel.B*yweert is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Oostmalle
Posts: 25
Coucke: "Ontslagronde bij Omega Pharma is schuld van Amerikanen"

Het was een bewogen week voor Marc Coucke. Zo kondigde de Amerikaanse farmareus Perrigo een collectief ontslag en een grootschalige herstructurering aan bij de drie Belgische dochters: Omega Pharma, Biover en Etixx. Marc Coucke besloot dan weer om deze laatste terug over te nemen. Voor de camera van VTM Nieuws reageerde hij voor het eerst op de ontslagronde. "Dat is verschrikkelijk en dat was absoluut niet nodig. Ik zit daar niet meer aan het stuur, dus ik kan er ook niet aan doen dat ze tegen de muur rijden."

Coucke is het ook niet eens met de kritiek van de vakbonden, die de schuld van de ontslagen in zijn schoenen willen schuiven. "Ik heb altijd jobs gecreëerd", beet Coucke terug. "Het is Perrigo dat mensen ontslaat en jobs naar het buitenland verhuist. Ik zit al een jaar niet meer bij Omega Pharma. Ik heb van de vakbonden nooit een bedankje gekregen toen ik jobs creëerde. Hun kritiek is dom, want daardoor voelt Perrigo zich nog machtiger en zullen er nog meer ontslagen vallen. En nu heb ik al te veel gezegd", en weg was Coucke.

datum:11/12/2016
bron:de morgen
http://www.demorgen.be/economie/cou...kanen-b8870364/

eigen mening:
Dit lijkt al te gemakkelijk van hem om nu Pontius Pilatus te spelen als je zelf miljarden hebt geincasseerd uit de verkoop van je bedrijf! Alsof Coucke dit niet kon voorzien, waarom heeft hij dan Omega Pharma van de hand gedaan? Uit emphatische en sociale overwegingen misschien met zijn vorige werknemers? Verkopen aan Amerikanen is vragen om ontslagen en miserie! Al meermaals een feit en bewezen geweest..maar zoals bij de meeste ex-CEO's het motto is; apres nous la deluge! Jammer.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.