actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th December 2016, 18:29
Jolien.R*ns Jolien.R*ns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Geel
Posts: 68
Kleine bedrijven hebben massa's vacatures

Het aanbod aan vacatures bij de VDAB blijft maar toenemen. In de voorbije 12 maanden ontving de Vlaamse arbeidsbemiddelingsdienst 223.167 vacatures, ruim een kwart (26,6 pct) meer dan een jaar eerder.

"De economische conjunctuur is aan het aantrekken. Er komen nog steeds grote herstructureringen in het nieuws, maar de kleine bedrijven in Vlaanderen zijn volop aan het aanwerven. Die vele kleintjes maken een groot aanbod", zegt VDAB-woordvoerster Shaireen Aftab. De sterkste toename zit bij de vacatures voor hooggeschoolden, met een stijging van 38,4 procent over twaalf maanden.

Bron: De Morgen, 7/12/2016, http://www.demorgen.be/economie/kle...tures-b0f07d05/

Eigen mening:
Ik vind dit zeer positief, want vaak komen er alleen maar negatieve dingen in het nieuws, zoals reorganisaties of naakte ontslagen. De media is hier heel goed in, ik denk dan aan vliegtuigcrashes. Natuurlijk kunnen ze niet elke keer in de krant schrijven dat de vlucht van Zaventem naar New York goed is verlopen.
Het is goed dat er meer vacatures zijn. Ik denk dat voor vele jongeren en volwassenen dit geruststellend is, want wat als je geen werk vindt. Dit kan angstaanjagend zijn en dan de crisis van de afgelopen jaren heeft daar geen goed aan gedaan. Op dit moment merken we hier niet zoveel meer van. Mensen die geen werk hebben, hebben het vaak moeilijker om overeind te blijven in onze maatschappij. De overheid probeert werklozen te ondersteunen, maar uiteraard moeten zij geen miljoenen verwachten.
Ik vind het mooi dat hier iets over wordt geschreven. Het is ook goed voor de kleinere bedrijven dat ze meer mensen aanwerven. Dit wilt ook zeggen dat onze economie terug goed draaiende is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.