actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th December 2015, 15:57
Eva.M*eusen Eva.M*eusen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Westmalle
Posts: 23
Onderschept sms'je dwong politie tot antiterreuracties Brussel

De verhoogde terreurdreiging in Brussel was gebaseerd op erg concrete bedreigingen uit het terreurmilieu. "We zijn verbrand. We moeten het vóór morgen doen", stond er te lezen in onderschepte sms'jes tussen vermoedelijke terroristen. Dat melden VTM Nieuws en La Dernière Heure. De onderschepte communicatie was zo dreigend dat de politie op zondagavond 22 november wel in actie moest schieten, klinkt het.
De politie zou voorafgaand aan de verhoging van het terreurniveau naar niveau 4 enkele sms'en onder ogen hebben gekregen waaruit bleek dat er een aanslag zou gepleegd worden op de Brusselse metro. De namen van de vermoedelijke terroristen die de berichten naar elkaar gestuurd hadden, zijn niet bekend.

Er werd gevreesd voor een aanslag zoals in Parijs, zo had premier Michel aangegeven bij de verhoging van het terreurniveau. De overheid besliste om niet alleen de metro, maar ook de bioscopen, concertzalen, winkelcentra en scholen in Brussel te sluiten.

Een aantal dagen later, op 26 november, zakte de terreurdreiging weer naar niveau 3.

Bron: Het Nieuwsblad 5/12/2015
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151205_02006267

Eigen mening: Ik vind het heel goed dat we nu een reden weten, waarom ze het terreurniveau hadden verhoogd van drie naar vier. Ik vind zelf dat hier heel onduidelijk over gepraat is geweest. Dus daarom ben ik wel blij dat ik nu weet, dat het kwam door een onderschepte sms. Ik hoop dat ze nu ook nog alert zijn voor mogelijke aanslagen. Ik denk dat veel mensen de afgelopen weken hebben geleefd met een schrik. Deze schrik zal stilletjes aan wel verdwijnen wanneer alles uit de media verdwijnt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.