actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th February 2016, 19:19
robin.s*eurs robin.s*eurs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Vorselaar
Posts: 82
Pegida-woordvoerster over vluchtelingen: “Als ze grens blijven oversteken, schiet dan

Pegida-woordvoerster over vluchtelingen: “Als ze grens blijven oversteken, schiet dan

De Duitse Pegida-woordvoerster Tatjana Festerling heeft met uitspraken over het inzetten van wapens tegen vluchtelingen protest uitgelokt.

Het Britse Daily Mail Online citeerde Festerling na een interview met de zin: “If they keep crossing the border and you can’t arrest them, shoot them.” (“Als ze de grens blijven oversteken en je kan ze niet arresteren, schiet er dan op”).

Festerling, die bij de rechtspopulistische beweging “Patriottische Europeanen tegen de Islamisering van het Avondland” (Pegida) een sleutelrol speelt, ging op haar internetsite uitvoerig in op het interview en voelde zich “sterk samengevat” weergegeven.

Het is niet duidelijk of er opnieuw een onderzoek naar haar wordt geopend na deze uitspraken. Het parket in Dresden kondigde een testprocedure aan. Tegen Festeling werden dit jaar al drie klachten ingediend: wegens stemmingmakerij, publieke aansporing tot het overtreden van de wet en laster.

Onlangs had ook de voorzitster van de rechtspopulistische Alternative für Deutschland (AfD), Frauke Petry, het gebruik van wapens door de politie tegen vluchtelingen bij het illegaal oversteken van de grens als een mogelijkheid omschreven.

Bron: De standaard
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160217_02133943


Mening

Ik vind dit een schokkend bericht. De uitspraak van Festerling 'Als ze de grens blijven oversteken en je kan ze niet arresteren, schiet er dan op' is wel heel extreem. Ze promoot als het ware geweld. Het is dan ook heel duidelijk dat dit een extreem rechtse beweging is. Ze zijn tegen immigranten en vluchtelingen. Het promoten om ze neer te schieten, is voor mij een brug te ver. De klachten die tegen Festerling zijn ingediend, vind ik persoonlijk terecht. Als ze blijft mensen aan sporen geweld te gebruiken vind ik dat ze niet meer als publieke spreker mag optreden. Iedereen heeft het recht om zijn of haar mening te uiten, toch vind ik zulke dingen alles behalve gepast. Mijn motto is nog steeds: plaats jezelf eens in de schoenen van iemand anders. Zou jij willen geholpen worden bij problemen of oorlog? Zou jij vluchten als je hier niet meer terecht kan? We zijn allemaal mensen en deze mensen hebben het recht om geholpen te worden. Ze helpen is volgens mij onze plicht.

Laatst aangepast door robin.s*eurs : 17th February 2016 om 19:31.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.