actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd January 2012, 17:18
Lien.Van.Bastelaer Lien.Van.Bastelaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Mar 2011
Locatie: Berlaar
Posts: 107
Politiek venijn kleurt speciale Pappenheimers

Politiek venijn kleurt speciale Pappenheimers


BRUSSEL - De nieuwjaarseditie van De Pappenheimers is uitgedraaid op een politiek steekspel tussen de tenoren van Open VLD, CD&V en N-VA.
Voor SOS Kinderdorpen was het zondagavond best een geslaagde aflevering van het tv-spelletje De Pappenheimers op Eén. Dankzij het winnende trio BV's – Jeroen Meus, Adriaan Van den Hoof en Astrid Bryan – moet de VRT 9.000 euro overschrijven op de bankrekening van SOS Kinderdorpen.

Voor de VRT zelf, en voor producent Woestijnvis, was het ook een geslaagde avond. Met 1.710.741 kijkers haalde De Pappenheimers een seizoensrecord.

Maar bij drie deelnemers viel er weinig ‘feel good'-speelvreugde te bespeuren. Vooral tussen N-VA-voorzitter Bart De Wever (die een team vormde met Bart Peeters en Philippe Geubels) en het duo Wouter Beke & Alexander De Croo (aangevuld met Nathalie Meskens) vlogen de venijnige opmerkingen heen en weer. De Wever leek er gaandeweg steeds minder zin in te hebben en toen hij het programma na de eerste, verloren ronde moest verlaten, besloot hij met: ‘Ik ben dat gewoon, ik vlieg er altijd uit'.

Wat de argeloze tv-kijker niet wist, is dat de opnames van deze tv-show al een hele tijd geleden werden gemaakt. Met name op 13 december. Dat is van groot belang om de verbale ruzies te begrijpen. Amper een dag eerder, op 12 december, was het in de Senaat tijdens het parlementair debat over de beleidsverklaring van de regering-Di Rupo tot een felle woordenstrijd gekomen tussen De Wever, De Croo en Beke.

De Wever had de twee jonge meerderheidsvoorzitters toen verweten ‘de nuttige idioten van de PS te zijn, die het vuile werk opknappen'.

De bijtende sfeer van die clash in de Senaat was blijkbaar een dag later, in de tv-studio's, nog niet uit de hoofden verdwenen. De animositeit werd bovendien aangewakkerd door presentator Steven Van Herreweghe, die het steevast had over een duel tussen de oppositie en de regering. ‘Die aanpak was niet vooraf doorgepraat', heette het gisteren verwijtend in de entourage van de partijkopstukken.

Vooral bij CD&V waren ze naar eigen zeggen geschrokken van de ‘eigenaardige sfeer'. Toch wil de partij van Beke ‘de bladzijde omdraaien'. Ook Open VLD en de N-VA wilden er gisteren niet veel woorden aan vuilmaken. Ze deden het voorval af als ‘een stukje politiek theater'. ‘Ludieke tikjes aan politieke tegenstanders uitdelen, dat moet toch kunnen.'

Bij de N-VA wijzen ze er fijntjes op dat de drie politici zowel voor als na de opnames samen een glas hebben gedronken, in de foyer.

BRON: De Standaard, 3 januari 2012

EIGEN MENING: Ik heb de aflevering van de Pappenheimers op zondag 1 januari ook gezien en ik beaam dat de sfeer tijdens het spel helemaal niet goed zat. Ik begrijp niet dat de politici, namelijk Bart De Wever, Wouter Beke en Alexander de Croo, hun 'vijandigheid' niet even opzij kunnen zetten en er voor de kijker toch een gezellig programma van kunnen maken. Het getuigt van zeer weinig maturiteit. Het is toch belangrijk dat politici hun onderlinge onenigheden moeten kunnen opzij zetten wanneer nodig, niet?! Daarom ben ik eigenlijk blij dat het 'niet-politieke' team gewonnen heeft!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.