actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th December 2014, 09:17
Renée.V*rreydt Renée.V*rreydt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Zandhoven
Posts: 40
'Besparen door gevangenen 4,5 uur langer in cel te houden'

Het gevangeniswezen, dat zoekt naar bezuinigingsmogelijkheden, overweegt om op overuren en premies te besparen door gevangenen veel langer in hun cel te houden. Gemiddeld 4,5 uur per dag langer. De Liga voor de Mensenrechten en de vakbonden waarschuwen voor de gevolgen.

De kranten Het Nieuwsblad, De Standaard en Het Belang van Limburg berichten over de plannen voor bezuinigingen in gevangenissen.

Door de cellen 's ochtends later te openen en 's avonds vroeger te sluiten, wordt op ochtend- en avondpremies van het personeel bespaard, en kan men eventueel de overuren beperken.

Het zou tegelijk betekenen dat de gedetineerden fors meer tijd in hun cel moeten doorbrengen.

'Frustraties'

Elke gevangenis heeft zo haar eigen regime, maar doorgaans kunnen gevangenen tussen 6.30 uur en 21.30 uur uit hun cel. Als het van het gevangeniswezen afhangt, dan zouden de cellen straks pas om 8 uur 's ochtends opengaan, en mogelijk moet iedereen tegen 18 uur weer in zijn of haar cel zitten.

De Liga voor de Mensenrechten waarschuwt voor de gevolgen van zo'n maatregel. "Dit is schandalig", klinkt het. "Dit gaat voor enorme frustraties zorgen." Ook de vakbonden voelen voorlopig weinig voor het plan van het gevangeniswezen.

bron: http://www.knack.be/nieuws/belgie/b...mal-515833.html
datum: 4 december 2014

eigen mening: Ik denk dat dit een beetje een rare oplossing is. Veel logischer zou zijn om de uren van de cipiers gewoon aan te passen aan het openen en sluiten van de gevangenis. Niemand staat volgens mij graag op om 6:30, ik ook niet. Het is dan nog pikdonker. Oké ze moeten om 21:30 hun cel in maar ik ga er van uit dat er weinig zijn die dan al gaan slapen. Deze oplossing vind ik dus best bedenkelijk.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th December 2014, 16:38
G*iet.Boden G*iet.Boden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zoersel
Posts: 109
De besparingswoede neemt vreemde proporties aan vind ik. De cellen van de gevangenen zouden nu pas later open mogen en vroeger dicht moeten. Het is verwerpelijk dat men de besparingspijlen vooral richt op het zwakkere deel van in de maatschappij. Ook zij die gefaald hebben op hun levenspad, verdienen ooit een nieuwe kans. Het ergste wat je dan kan doen, is iemands hoop afnemen. Via bijvoorbeeld sport en werk moeten gevangenen terug op weg gezet worden naar een duurzame re-integratie in de maatschappij.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.