actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th December 2014, 14:07
IlonaC*abbe IlonaC*abbe is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Tremelo
Posts: 122
NSZ: ‘4 op 10 handelaars betreuren verdwijnen Proton’

39 procent van de handelaars betreurt dat Proton verdwijnt. Dat blijkt uit onderzoek van zelfstandigenorganisatie NSZ, afgenomen bij 459 handelaars. Vooral in winkels waar klanten vaak voor kleine bedragen aankopen.

Hoewel betalingen met een betaalkaart voor bedragen onder de 10 euro de laatste jaren een stukje goedkoper zijn geworden, vindt de helft van de handelaars dat nog steeds te duur en geen valabel alternatief voor Proton. 4 op de 10 winkels zegt het betaalmiddel echt te zullen missen vanaf 2015, bijvoorbeeld in een krantenwinkel, een broodjeszaak, een snackbar, een koffiebar en dergelijke.

Om meer handelaars te overhalen tot elektronisch betalen, ‘zal de kost nog verder verlaagd moeten worden’. Het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen stelt alvast voor om de ‘interchange fee’ (van 5,6 eurocent voor een waarde vanaf 10 euro, red.) af te schaffen ‘of minstens te laten dragen door verschillende spelers zoals de banken, de consumenten en de handelaars’. Daarnaast pleit het NSZ ervoor om de aanschaf van een bankterminal en de kosten voor abonnement en transacties ook verhoogd fiscaal aftrekbaar te maken.

Bron : http://www.standaard.be/cnt/dmf20141204_01411303

Eigen mening: Ik begrijp deze handelaars. Tegenwoordig hebben we weinig cash geld op zak. Het is makkelijk en snel om kleine bedragen te betalen met een protonkaart. Oké, we hebben nog altijd onze bankkaart, maar hierop moeten de handelaars geld betalen als het gaat om kleine bedragen. Daarvoor moeten de handelaars toch niet opdraaien? De klant kiest inmiddels dat hij met cash geld betaald of niet. Wanneer ik naar de winkel ga, hangt er soms een papiertje op dat we onder de 10 euro die we betalen met bancontact een kleine vergoeding moeten betalen. Dan betaal ik maar met cash geld. Dat gaat natuurlijk ook maar wanneer het in de middag in een broodjeszaak super druk is, besparen de handelaars veel tijd uit wanneer de klanten met een kaart betalen. Zo hoeven ze niet terug te geven, is het hygiënischer omdat ze geen geld aanraken etc. Proton was hiervoor een goede oplossing en ik snap dan ook niet waarom het zou moeten verdwijnen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.