actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd December 2012, 09:54
c*arlotte.meeus c*arlotte.meeus is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: lichtaart
Posts: 125
Autohandelaar wil nog meer bieden voor huis van Ronald Janssen

LOKSBERGEN - De man die een hoger bod uitbracht op het huis van Ronald Janssen, is bereid om op de tweede zitdag desnoods nog meer te bieden. ‘Ik zal het huis zodanig verbouwen dat je het niet meer zal herkennen', zegt de 30-jarige Dominic Schokkaert.
Zijn autohandel in het Oost-Vlaamse Gavere ligt weliswaar ruim 125 kilometer verwijderd van het Limburgse Loksbergen, maar toch wil Dominic Schokkaert het huis van Ronald Janssen kopen om er te gaan wonen. ‘En om er op termijn een gezin te stichten', zegt hij.

‘Zoek er niets anders achter. Ik ben er niet op uit om mensen te choqueren. Ik heb de woning niet bezocht, ik was ook niet aanwezig op de eerste verkoopdag. Ik ben gewoon naar Loksbergen gereden om te zien waar het huis lag. De omgeving bevalt mij en het huis biedt veel mogelijkheden. Dus heb ik slechts gebruikgemaakt van het recht van elke burger om binnen de 15 dagen na het eerste bod van 67.000 euro een tweede bod van 75.200 euro te doen', vertelt Dominic Schokkaert. ‘Indien ik de nieuwe eigenaar word, dan zal ik zodanig veel aan dat huis verbouwen, dat je het niet meer zal herkennen. Ik maak er iets moois van. Desnoods zal ik op de tweede verkoopdag nog meer bieden, al zijn er natuurlijk grenzen.'

De ouders noch de broer van Dominic waren op de hoogte van zijn plan om eventueel het huis te kopen waarin Ronald Janssen in 2007 Annick Van Uytsel ontvoerd en misbruikt heeft en waar hij de sporen heeft willen wissen van de moord op Shana Appeltans en Kevin Pauwels. ‘Ik ben oud en wijs genoeg om dergelijke beslissingen alleen te nemen', zegt de autohandelaar uit Gavere.

Geen emotionele band

Tot dusver blijven reacties van familie en vrienden op zijn beslissing om het huis van Janssen te kopen uit. Dominic verwacht ook niet dat, indien hij in zijn opzet slaagt, de aankoop van dat huis een hinderpaal kan vormen om aan een vriendin te geraken en een gezin te stichten. ‘Ik weet welke gruwel zich in dat huis heeft afgespeeld. Maar ik heb geen rechtstreekse emotionele band met de plaats of met de personen die daarbij betrokken waren. En ik reken op de ingrijpende veranderingen die ik zal aanbrengen om ervoor te zorgen dat het huis niet lang meer het huis van Ronald Janssen blijft.'

Bron : http://www.standaard.be/artikel/det...121201_00388263

Mening :
Als het huis je bevalt en het huis veel mogelijkheden biedt, wat houdt je dan nog tegen om het huis te kopen? Het is een huis als een ander vind ik persoonlijk, natuurlijk zijn er gruwelijke dingen gebeurd zoals het misbruik en de moord op Annick Van Uytsel. Maar ik vind niet dat je dan het huis niet mag kopen, bovendien heeft deze persoon geen emotionele band met de betrokkenen en misschien kunnen de veranderingen aan het huis ervoor zorgen dat het niet lang meer als het huis van Ronald Janssen zal worden aanzien. Het kan misschien er zelfs voor zorgen dat de buren het beter gaan verwerken, vergeten zullen ze het nooit. Bovendien men mag niet vergeten dat Ronald Janssen met dit geld zijn slachtoffers een schadevergoeding zal kunnen betalen, want dit heeft hij nog steeds niet gedaan doordat hij zijn geld heeft laten verduisteren. Zo krijgen de families van de slachtoffers toch nog een 'kleine troost'.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.