actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th April 2013, 09:17
S*effi.Goetschalckx S*effi.Goetschalckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 140
Boom wil geen hoofddoek in gemeenteraad

De gemeenteraad van Boom heeft een hoofddoekenverbod opgenomen in zijn deontologische code. Dat schrijft Gazet van Antwerpen. Raadslid Nihad Taouil (foto) van oppositiepartij Boom één zou haar hoofddoek dus niet meer mogen dragen. Maar de maatregel is juridisch niet afdwingbaar.
Experts menen dat het verbod niet kan, omdat het niet om een ambtenaar in een publieke functie gaat, wel om een verkozene. Burgemeester Jeroen Baert (N-VA), die advocaat is, erkent dit. “Puur juridisch kun je een gemeenteraadslid dat de deontologische code niet respecteert niet bestraffen”, zegt de burgemeester. “Het is een principebeslissing."

Nihad Taouil wenst niet te reageren.

Fractievoorzitter van Boom één Patrick Marnef overweegt een klacht in te dienen bij de provincie.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/binnenland...enteraad-2.aspx

Mening: Persoonlijk vind ik dit niet kunnen. Ik vind niet dat je iemand mag verbieden om geen hoofddoek meer te gebruiken in bijvoorbeeld de gemeenteraad. Als een persoon een bepaalde geloofsovertuiging heeft, vind ik dat je deze keuze moet respecteren. We zijn een multicultureel land en we hebben de vrijheid om zelf te beslissen tot welk geloof we behoren. Ik snap dat mensen vinden dat ze in België wonen en dat ze de regels van België moeten naleven maar ik vind niet dat je het recht hebt om een hoofddoek te verbieden. Deze mensen doen hier niets verkeerd mee.

Laatst aangepast door S*effi.Goetschalckx : 20th April 2013 om 10:02.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th April 2013, 11:03
T*ssa.Mertens T*ssa.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 141
Mijn mening gaat hier eigenlijk een klein beetje tegenin. Het is namelijk zo dat de meeste denken dat je de regels moet naleven die hier in België zijn. Ik heb ook iets dat mensen zich kunnen aanpassen en dit doen de meeste niet. De meeste personen die een hoofddoek dragen durven u nog raar aankijken als je dit niet doet. Het is namelijk zo als je dit voor u geloof doet, dat dit mag om dit te dragen. Wij moeten ons dan toch niet 'aanpassen'? Persoonlijk vind ik wel dat mensen die opkomen voor hun gemeente en dergelijke zich moeten aansluiten bij onze gewoontes. Anders gaan de mensen hier veel meningen over hebben. Je komt op voor een Belgische gemeente en dan moet je hier ook maar achter staan. Als je dit voor u geloof doet, doe het dan na de uren of blijf gewone burger.
__________________
Life is Just a Game
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.