actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2008, 16:09
Evelien Snels Evelien Snels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Lier
Posts: 70
Dewael wil meer blauw op openbaar vervoer

BRUSSEL - Minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael (Open VLD) wil de lokale politie stimuleren meer gebruik te maken van het openbaar vervoer. Op die manier kan de veiligheid en het veiligheidsgevoel op het openbaar vervoer verbeteren. Dat heeft minister Dewael maandag verklaard bij de bekendmaking van de Veiligheidsmonitor van De Lijn.
In de marge van de voorstelling van de veiligheidsmonitor, kondigt minister Dewael maandag een reeks maatregelen aan die de veiligheid op het openbaar vervoer moeten bevorderen.

De Open VLD-minister wil de lokale politie aansporen om meer gebruik te maken van het openbaar vervoer. Dewael zal daarvoor de zonechefs aanschrijven met de vraag hun politiemensen te stimuleren meer gebruik te maken van het openbaar vervoer.

Het gaat zowel om verplaatsingen naar het werk als om bepaalde dienstverplaatsingen. Als het van minister Dewael afhangt, komt er ook een jaarlijkse interministeriële conferentie rond veiligheid op het openbaar vervoer. Die conferentie moet helpen het veiligheidsbeleid te evalueren en te sturen.

Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Det...8_064&ref=front

Bespreking:

Ik vind dit een zeer goed initiatief. Zeker als ik denk aan wat er allemaal van miserie in de media is geweest met het openbaar vervoer, ik denk dan bijvoorbeeld aan de buschauffeur die in Antwerpen half oktober werd aangevallen. Het is beter voor de veiligheid van de chauffeur maar eveneens voor de veiligheid van de passagier en bovendien milieuvriendelijk. Ook ik vind dat de buschauffeurs zich tegenwoordig wel nogal wat permitteren en vrij vaak agressief en bruut rijden, niet allemaal maar het begint toch een opvallende trend te worden, met politie op de bus zullen ze hun rijstijl ongetwijfeld aanpassen. Kortom, ik vind het een goed idee!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th November 2008, 19:14
Sofie Daems Sofie Daems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Berlaar
Posts: 83
Meer blauw op openbaar vervoer

Dit is zeker en vast geen slecht voorstel. Het heeft zelfs twee waardevolle voordelen.
Ten eerste geven de mensen in uniform de reizigers een veiliger gevoel. Als ze iemand van de politie opmerken in de bus, gaan ze zich ook al rustiger gedragen.
Ten tweede is dit ook positief voor het milieu! Hoe meer mensen het openbaar vervoer gebruiken, hoe meer auto's worden thuisgelaten. (Ook het fileprobleem wordt hier een beetje opgelost... )
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 24th November 2008, 20:24
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Ik weet niet of dit zo'n toe te juichen voorstel is. In de denkwijze 'onze samenleving is onveilig dus moet er meer politie op straat' klopt dit, maar wat als je niet zo denkt? Als ik ineens een politieman zie verschijnen elk dag als ik de bus pak, dan ga ik mij ineens veel onveiliger voelen als je het mij vraagt want 'die politieagent zit toch niet voor niets op deze bus'...

En hoe gaan ze politieagenten nu stimuleren meer de bus te gebruiken tijdens hun diensturen? Moeten die mensen niet in ALLE omstandigheden bereikbaar zijn voor noodgevallen en in dat geval snel ergens ter plaatse kunnen zijn?

Dat deze politieagenten hun woon-werkverkeer meer met het openbaar vervoer moeten doen, dat geldt voor elke werknemers, als je het mij vraagt...

En als men meer blauw op de bus wil, dan zal je het toch ergens anders moeten gaan weghalen, want financiële middelen voor meer politieagenten zijn er niet, denk ik.
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.