actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th November 2015, 22:14
Aline.V*rmeiren Aline.V*rmeiren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Oostmalle
Posts: 30
"Interland tussen Duisland en Nederland afgelast om bevolking te beschermen"

De interland tussen Duitsland en Nederland werd dinsdagavond, goed anderhalf uur voor de aftrap, afgelast wegens steeds meer aanwijzingen voor een bedreiging voor de bevolking. Dat heeft nu ook de Duitse minister van Binnenlandse Zaken Thomas de Maizière gezegd tijdens een persconferentie.

Het Duitse persbureau dpa vernam van bronnen bij de veiligheidsdiensten in Berlijn dat die aanwijzigingen van een buitenlandse geheime dienst kwamen.

Meer info wilde De Maizière niet geven over de inlichtingen. "Een deel van de vragen hierover kan ik niet beantwoorden omdat die de bevolking ongerust zouden maken."

Wegens die aanwijzingen is na zorgvuldig overleg besloten de interland Duitsland-Nederland af te zeggen. De bewindsman wilde verder niets zeggen over bron en omvang van de aanwijzingen zodat bronnen ook in de toekomst beschikbaar blijven om bij te dragen aan de veiligheid in Duitsland.

De CDU-politicus, die ook minister van Sport is, zei het te betreuren dat er niet is gevoetbald tegen Nederland. De minister van Binnenlandse Zaken van deelstaat Nedersaksen zei dat er in Hannover niemand opgepakt is. Er werd ook geen springstof gevonden.

Hij zei de geruchten over springstof die zich in een ambulance bevindt "voorlopig niet bevestigd kunnen worden". Ook een concert van Maceo Parker in Hannover werd dinsdag kort na 20 uur afgelast.

Eigen mening:
Ik vind het goed dat de wedstrijd Nederland-Duitsland afgelast is. Na de gebeurtenissen in Parijs vorige week, kunnen we geen risico's nemen. Ik begrijp dat ze de wedstrijd oorspronkelijk wel wouden laten doorgaan, omdat het belangrijke wedstrijden zijn. We mogen de IS ook niet het gevoel geven dat we toegeven aan hun en dat we angst hebben, want dit is net wat ze willen. Toch vind ik dat we het leven van zoveel mensen niet op het spel mogen zetten, nadat ze een ambulance vol explosieven gevonden hebben. In deze krant wordt er gezegd dat dit niet bevestigd is, maar andere kranten doen dit wel. Ik weet dus niet wat nu juist allemaal waar is en wat niet, maar ik vind het een ieder geval een slimme keuze om deze voetbalwedstrijd af te lassen.

Bron:
http://www.knack.be/nieuws/belgie/f...l#li-post-23321
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.