actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th October 2010, 20:20
jillie.dams jillie.dams is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Wiekevorst
Posts: 50
Redding mijnwerkers kan beginnen na geslaagde test

Redding mijnwerkers kan beginnen na geslaagde test

De reddingsoperatie van de Chileense mijnwerkers kan dinsdag rond middernacht lokale tijd beginnen. De eerste test om de capsule naar beneden te sturen is geslaagd.
Volgens de mijnminister van Chili zijn de gevangen mijnwerkers op dit ogenblik rustiger dan de reddingswerkers. De mijnwerkers moeten nu beslissen in welke volgorde ze naar het oppervlak willen worden gebracht.

Eerst zullen vier reddingswerkers in de capsule naar beneden gaan. Het gaat om twee reddingsexperts en twee paramedici. Ze gaan de toestand opmeten voor ze de mijnwerkers dan definitief naar het oppervlak zullen sturen. (gb)

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...agde-test.dhtml

Mening: Ik vind het verschrikkelijk om te weten hoe lang deze mannen al
onder de grond vastzitten. Toen ik dit voor de eerste keer hoorde was ik echt wel een beetje geschrokken. Waarom duurt dit toch zo lang? Ok ze moeten de nodige middelen en voorzorgsmaatregelen treffen maar dan nog. Het verbaast me ook wel dat deze mannen nog beschaafd tegen elkaar zijn, want een mens die gevangen zit met beperkte zuurstof, stress, angst en met weinig voedsel kan toch wel gevaarlijk uit de hoek komen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th October 2010, 20:37
Yannick.Truyen Yannick.Truyen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Zoersel
Posts: 82
Ik vind het nogal onverantwoord dat de mijnwerkers zelf mogen kiezen in welke volgorde ze naar boven komen. Aangezien er al spanningen zijn geweest onder de mijnwerkers kan dit wel eens een probleem worden. Daarom zou ik psychologen inzetten om deze mijnwerkers zo goed als mogelijk te behandelen.

Het heeft inderdaad lang geduurd voordat de reddingwerkers de mijnwerkers kunnen bevrijden. Maar het is een zeer moeilijke opdracht, de schacht moet verstevigd worden en er moet zeker voorkomen worden dat de mijn instort. Daarmee is het beter dat de reddingwerkers enkele weken langer werken dan alles haastig te doen. Hierdoor kunnen er alleen maar slachtoffers vallen.

Maar toch is het ook positief dat de mijnwerkers nu al gered worden. Want de eerste berichtgevingen lieten uitschijnen dat ze ten vroegste tegen Nieuwjaar gered konden worden. Ook vind ik het zeer positief dat Chili de hulp heeft ingeroepen van de Verenigde Staten die meer kennis hebben en deze mensen dus ook beter kunnen helpen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 12th October 2010, 15:28
Steff.Foets Steff.Foets is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Meerhout
Posts: 32
Eindelijk! Het is inderdaad wel goed dat ze levend het daglicht zullen zien na een lange tijd ondergronds te zitten samen met het feit dat ze degelijk boven zullen geraken na zulke lange tijd (normaal zou het nog langer duren).
Maar hopelijk krijgen deze werknemers een goede opvang want zulke situatie is psychologisch wel moeilijk denk ik. Daarnaast zou de regering van Chiliu toch de werkomstandigheden in alle mijnen moeten verbeteren zodat dit niet meer gebeurt. Dit geldt eveneens voor andere landen zoals China.

PS: Jillie, dit nieuws hoort in dit onderdeel niet thuis. Chili ligt niet in Europa
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 12th October 2010, 15:40
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Citaat:
Orgineel gepost door Steff.Foets
PS: Jillie, dit nieuws hoort in dit onderdeel niet thuis. Chili ligt niet in Europa

In orde gebracht!
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 12th October 2010, 22:37
Emma.Mertens Emma.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lommel
Posts: 77
Zulk nieuws maakt me echt blij. Rond de tijd van nieuwjaar laat VRT & VTM altijd een jaaroverzicht zien met de belangrijkste gebeurtenissen van het jaar. Ik ben dan ook blij dat we dit jaar zeker zijn van een positieve gebeurtenis, naast al het slechte nieuws van tegenwoordig.

Ik vind het niet slecht dat de mannen mogen kiezen wie er als eerste mag vertrekken. Ze hebben al een hele tijd gewacht en 3 of 4 dagen langer zullen ze dan ook nog wel kunnen, denk ik dan. Het zijn volwassen mannen en ze zullen dit ook wel inzien.

Er sprak hier iemand over het feit dat de mannen betere psychologische hulp zouden moeten krijgen. Voor zover ik weet staat er een legertje psychologen dag en nacht paraat om ervoor te zorgen dat de groep mijnwerkers positief blijft. Zo lezen ze zelfs brieven van familie van boven de grond eerst na voor ze naar de mijnwerkers gaan, om er maar zeker van te zijn dat er geen slecht nieuws in vermeld staat. (om maar een voorbeeld te geven...)
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.