actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th May 2010, 21:26
Griet.Borgmans Griet.Borgmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Arendonk
Posts: 100
Canadees verkocht Belgen vals geneesmiddel tegen kanker

Canadees verkocht Belgen vals geneesmiddel tegen kanker


08:57 Een 22-jarige Canadees heeft voor de federale rechtbank in het Amerikaanse Phoenix bekend dat hij valse geneesmiddelen tegen kanker verkocht. Ook enkele Belgen zouden tot zijn slachtoffers behoren.

Hazim Gaber, afkomstig uit de Canadese stad Edmonton, gaf toe dat hij op de website DCadvice.com geneesmiddelen verkocht die zogezegd kanker zouden kunnen genezen. De man zou tegen zijn klanten gezegd hebben dat de medicatie experimentele moleculen bevat. Na onderzoek bleek het geneesmiddel te bestaan uit zetmeel en melksuiker.

In 2007 waren er een zestigtal mensen die de geneesmiddelen kochten. Opmerkelijk is dat er onder de klanten ook enkele Belgen waren.

Gaber zal in augustus opnieuw voor de rechtbank moeten verschijnen. De man riskeert een gevangenisstraf van 20 jaar en een boete van 125.000 dollar.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland...gen-kanker.aspx

Mijn mening:
Waarom kopen mensen medicijnen uit andere landen die waarschijnlijk niet te vertrouwen zijn? Omdat het minder geld kost? Als de medicijnen niet direct hun werk doen, gaan ze nog meer medicijnen kopen en uiteindelijk is er al zoveel geld uitgegeven dat ze evengoed het dure, goedgekeurde medicijn hadden kunnen kopen.
Ik vind het terecht dat de Canadees een gevangenisstraf krijgt van 20 jaar en veel geld zal moeten betalen. Hij liegt de mensen voor en geeft ze valse hoop. Ook kon hij de bijwerkingen van het medicijn niet weten en bracht hij het leven van vele mensen in gevaar!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th May 2010, 20:12
chelsy collart chelsy collart is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: oosterwijk
Posts: 82
Ik snap niet dat mensen ondertussen nog niet weten dat geneesmiddelen via internet kopen niet veilig is!!

Maar ik kan wel begrijpen dat sommige mensen echt radeloos zijn en in de put zitten en alles zouden doen om iets te vinden, dus ik vind het wel terecht dat deze man aangeklaagd worden, er zullen veel mensen geweest zijn die toch wel hoop hadden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.