actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th September 2013, 21:48
m#thias.van nuffelen m#thias.van nuffelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Hulshout
Posts: 85
Acht op de tien Belgische piloten dommelen wel eens in tijdens vlucht

Van de Belgische piloten is 78,6 procent al eens ingedommeld in de cockpit van zijn vliegtuig. Dat blijkt uit een enquête van Het Laatste Nieuws bij 148 Belgische piloten. Het overkomt hen gemiddeld zo’n vijf keer per jaar.
De vermoeidheid door de hoge werkdruk wordt door de overgrote meerderheid aangehaald als reden. Ook de routine van de job speelt voor sommige piloten een rol. ‘Als we niet opletten, wordt die druk straks nóg groter’, zegt Francis Uyttenhove, woordvoerder van de Belgische pilotenvereniging BeCA. ‘Het Europees Parlement stemt nog deze maand over een voorstel dat de maximale vlieg- en rusttijden regelt. Als het voorstel wordt goedgekeurd, moeten mogelijk piloten die al 22 uur wakker zijn nog een vliegtuig aan de grond zetten.’

Maandag stemde de Commissie Transport van het Europees Parlement tegen het voorstel. In oktober zal de plenaire vergadering er zich over buigen.

Bron: Het Nieuwsblad http://www.nieuwsblad.be/article/de...130930_00767825

Eigen mening: Hoewel de titel van dit artikel lijkt op iets sensationeel is dat het niet, ik bedoelt dat het bertrekking heeft tot alle Belgische en ook Internationale reizigers. Mensen die kiezen om piloot te worden kennen de positieve maar ook de negatieve kanten aan dit vak. Ik vind het ongehoord dat er dus piloten zijn die indommelen tijdens hun werk. Ik begrijp wel dat piloten onder een hoge druk moeten presteren, maar wanneer ze indommelen spelen ze niet alleen met hun leven maar ook met het leven van allen inzittende.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th October 2013, 19:34
s*rah.christianssen s*rah.christianssen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: oostmalle
Posts: 29
Dat piloten met het leven van anderen spelen als ze slapen beaam ik ook volledig. Maar een piloot mag wettelijk slapen in het vliegtuig als zijn copiloot het stuur neemt. Ik denk dat het enorm moeilijk is om dan om te beurten wakker te blijven zeker als je zon lange dagen hebt. Het is algemeen bekend dat in 1 keer een slaapcyclus veel minder vermoeiend is dan telkens korte dutjes doen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.